طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تصویب شود

هورنیوز – کارگران ارکان ثالث یا پیمانکاری پالایشگاه آبادان، خواستار تسریح نمایندگان مجلس در تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هستند. این کارگران می‌گویند: انتظار داشتیم تا پایان آبان ماه سال جاری طرح ساماندهی به تصویب برسد؛ تصویب این طرح تیر خلاصی است برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق مزدی کارگران.

 

یکی از کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان در این رابطه گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس به وعده‌های خود عمل کنند؛ طرح ساماندهی برای هزاران کارگر کشور که منتظر حذف کامل شرکت‌های پیمانکاری هستند، از هر موضوعی مهم‌تر است؛ توقع داریم نمایندگان مجلس، خلف وعده نکنند و قبل از پایان سال آن را تصویب کنند.

 

او با بیان اینکه قرار بود سال جاری این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب برسد اما با وجود پیگیری‌های مجلس، سازمان امور استخدامی کشور به بهانه‌ی داشتن بار مالی طرح برای دولت، به مخالفت با آن برخاست، گفت: از سازمان استخدامی کشور خواهشمندیم با این طرح مخالفت نکند چون این طرح هیچ بار مالی برای دولت ندارد.

 

به گفته وی؛ حدود هزار نفر از جمعیت ۴ هزارو ۵۰۰ نفری کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان از ابتدای سال جاری با استفاده از قانون استخدام ایثارگری در حال استخدام هستند. همه ما کارگران از سامان گرفتن همکاران ایثارگر و خانواده‌هایشان خرسند هستیم اما مسئولان باید به وضعیت همه کارگران شرکتی که تعدادشان هم کم نیست، رسیدگی کنند.

 

طبق اظهارات وی؛ حذف پیمانکاران باعث برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مزایا می‌شود و این انگیزه‌ی کارگران را برای کار افزایش می‌دهد.

 

ایلنا

https://hoorkhabar.ir/709337کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.