پیشرو بودن فولاد خوزستان در بومی سازی قطعات و تجهیزات

هورنیوز – غلامعلی منصوریان مدیر دفتر فن آوری تولید بخش احیا شرکت فولاد خوزستان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین افزود: با طراحی و تولید کاتالیست های ریفورمر در شرکت فولاد خوزستان، فولاد سازانی که دارای واحدهای احیاء مستقیم هستند می توانند از این کاتالیست ها استفاده کنند.

 

مدیر دفتر فن آوری تولید بخش احیا شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: با تولید این کاتالیست ها در کشور صرفه جویی ارزی می شود در و صنعت فولاد نیز بسیار موثر واقع شده است.

 

وی بیان کرد: تولید این کاتالیست ها از سال ۸۵ در دستور کار قرار گرفت و با تلاش متخصصان شرکت فولاد خوزستان در سال ۹۰ به نتیجه رسید که این مهم، نتیجه همکاری فولاد خوزستان با شرکت های دانش بنیان بوده است که پس از تلاش متخصصان ایرانی پس از شش سال به نتیجه رسید.

 

منصوریان بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان سالانه به طور متوسط بیش از ۲ میلیون دلار کاتالیست مصرف می کند که با بومی سازی این کاتالیست ها در واقع این شرکت از خروج بیش از ۲ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.

 

او با بیان اینکه هم اکنون شرکت های صنعتی فعال در حوزه صنایع فولاد کشور که واحدهای احیاء مستقیم دارند همواره از این کاتالیست های تولید داخل استفاده می کنند، گفت: با استفاده از این کاتالیست ها در واقع سالانه صرفه جویی های ارزی بسیار قابل توجهی در حوزه صنایع فولاد سازی کشور به وجود آمده است.

 

مدیر فناوری احیاء شرکت فولاد خوزستان یادآور شد: یکی دیگر از تجهیزات و قطعات فوق العاده استراتژیک در صنعت فولاد کشور تولید تیوب های ریفورمر است که هم اکنون شرکت فولاد خوزستان با برخی از شرکتهای دانش بنیان وارد مذاکره شده است و در حال حاضر با تولید نمونه و تست آن در فرایند بومی سازی قرار گرفته تا در واحدهای احیاء مستقیم صنایع فولاد کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی گفت: در صورت تولید این قطعه در داخل کشور از خروج ارزهای خارجی با بومی سازی آن جلوگیری خواهد شد و در طرحی دیگر برای تولید کمپرسورهای واحدهای احیاء مستقیم نیز هم اکنون شرکت فولاد خوزستان با یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان وارد مذاکره شده‌ است.

 

منصوریان با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متافو در تهران گفت: خوشبختانه امسال نمایشگاه بسیار با استقبال خوبی مواجه شده و این می‌تواند برای تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد بسیار تاثیر گذار باشد، زیرا ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در این نمایشگاه برقرار می شود.

https://hoorkhabar.ir/709285کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.