طرح برگزاری تجمعات به مجلس فرستاده می شود

هورنیوز – محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: دشمن امروز یک جنگ ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران تدارک دیده که این حرکت با برخی از بسترهای داخلی در حال انجام شدن است. همچنین در این برنامه‌ریزی گروهک‌های تروریستی را بسیج کردند تا خون ملت ایران را بریزند. در این مدت شاهد حملات تروریستی در شاهچراغ، ایذه و اصفهان بودیم. متاسفانه برخی‌ها در این مدت غفلت کرده و در زمین دشمنان بازی کردند که این اقدام آن‌ها از روی ناآگاهی بود.

 

وی در ادامه به اصل ۲۷ قانون اساسی اشاره کرد و بیان داشت: باید از این اصل استفاده شود و قوانین براساس شرایط جامعه بروزرسانی شود. در این راستا به تازگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری با کمک مجلس طرحی آماده کرده است که به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: در دولت سیزدهم قرار است قانون اساسی را مردمی‌سازی کنیم. از سال ۱۴۰۰ نگارش دستورالعمل آن آغاز شد و امسال این دستورالعمل از سوی رییس جمهور ابلاغ شد. در این دستورالعمل پیش‌بینی شده تا مردم ایران به سامانه معاونت حقوقی ریاست جمهوری دسترسی داشته باشند و بتوانند ناقضان قانون اساسی را به گوش مسئولان برسانند.

 

دهقان تصریح کرد: برای حکمرانی بهتر نیازمند ایده‌های جدید از سوی مردم و حقوقدان‌ها هستیم. در دستورالعملی که به آن اشاره شد تمام این موارد آمده است تا به سوی حکمرانی بهتر پیش برویم.

 

وی عنوان کرد: چنین سامانه‌ای تاکنون وجود نداشته و با تلاش دولت سیزدهم این موضوع محقق شد. بیش از ۱۵۰ مورد گزارش و مکاتبه در مورد نقض قانون اساسی دریافت شده است.

 

دهقان با بیان اینکه رییس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، تاکید کرد: تشکیل خانه قانون اساسی به تصویب رسیده است و به زودی این خانه تشکیل خواهد شد تا کرسی آزاداندیشی در این خانه شکل بگیرد و اساتید دانشگاه ها و … بتوانند در آن شرکت کنند.

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به عقب‌ماندگی‌ها در اجرای قانون اساسی، بیان داشت: معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم خود را موظف می‌داند تا بر اجرای درست قانون اساسی نظارت داشته باشد. هر فرد یا مسئولی که بخواهد نقض یا عدم اجرا داشته باشد، دولت سیزدهم در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد و تذکر داده می‌شود.

 

دهقان با بیان اینکه دولت بین اعتراض و اغتشاش تفکیک قائل است، تصریح کرد: امروز یک جنگ حقوقی بزرگی علیه ایران شکل گرفته است. دولت در مقابل زورگویی‌ها خواهد ایستاد و اجازه نخواهد داد تا ظلمی علیه ملت ایران شکل گیرد. هرکجا هم ظلمی شود ما سکوت نخواهیم کرد.

 

دولت از رسانه‌های فارسی‌زبان شکایت می‌کند

دهقان همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار درخصوص اینکه آیا دولت از رسانه‌های فارسی‌زبان شکایت می‌کند؟ اظهار داشت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری اقداماتی انجام داده است و درحال پیگیری برای برخورد قانونی و بین‌المللی با رسانه‌هایی است که به عنوان رسانه عمل نکردند و بازوی گروه‌های تروریستی بودند.

 

وی افزود: این رسانه‌ها برخلاف قوانین رسانه‌ای، آموزش ساخت سلاح و مواد آتش‌زا انجام می‌دادند. این‌ها گروه‌های تروریستی هستند که از مسیر حرفه‌ای دور شدند.

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: مستندات و گزارش‌هایی جمع آوری شده است و مرکز امور بین‌الملل معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال جمع‌آوری سایر مستندات است. به‌زودی در دادگاه‌ها و مراجع بین‌المللی از این‌ها شکایت خواهیم کرد و نتیجه آن را به مردم گزارش خواهیم داد.

https://hoorkhabar.ir/709231کپی شد!
41