چرا استاندار خوزستان ویژه نیست؟!

هورنیوز – خوزستان یکی از استراتژیک ترین استان های مرزی کشور است که دارای اهمیت بسیار از حیث منابع خدادادی و صنعت و انرژی و تنوع اقوام می باشد.

 

در خوزستان علیرغم مواهب خدادی فراوان آنچه کام مردم‌ را سالهاست تلخ کرده است ناکارآمدی و عدم شفافیت در عملکرد مسئولین استان است .

 

از آنجا که دولت قبل چشم انتظار کمک خارجی در چهارچوب برجامی بود و عملاً هشت سال فرصت‌های کشور از دست رفت و نظام اداری و مدیریتی منفعلی را بر جای گذاشت مردم خوزستان انتظار داشتند با وجود روی کار آمدن دولت انقلابی و انتصاب استاندار ویژه در خوزستان، بدنه مدیریتی استان پوست اندازی کرده و مدیران ناکارامد همانگونه که قطاری منصوب شده به همان صورت جای خودشان را به مدیران شایسته با روحیه جهادی دهند.

 

اگرچه استاندار خوزستان بارها در گفتگوی رسانه ای خود اذعان داشته که در ۲ماه نخست شروع به کار خود، نیروهایی که قابلیت انطباق با شرایط جدید،برای عبور از مشکلات را دارا بودند ارزیابی کرده و صدهانفر رامورد بررسی قرار داد تا بتواند ازظرفیت‌های درون استان استفاده کند و نیازمند مدیران خارج از استان نباشد.

 

بخوانید: استاندار خوزستان از کاهش نرخ بیکاری کدام استان می گوید؟

 

صادق خلیلیان چهارم آذر ماه سال گذشته با بیان اینکه دو سوم فرمانداران خوزستان در معرض تغییر قرار گرفتند، می گوید: ۸۰ درصد مدیران کل به جز مواردی که فارغ از مباحث سیاسی و با تلاش شبانه روزی در حال تلاش هستند تغییر خواهند کرد.

 

وی یکی از اشکلات ادارات خوزستان را وجود انفعال دانست و گفت: این انفعال ناشی از وجود انفعال در هشت سال گذشته در دولت مرکزی است که به خوزستان نیز تسری پیدا کرده است؛متاسفانه انفعال عجیبی در ادارات خوزستان حاکم است به طوری که وقتی قصد انجام کاری داریم تا آخرین بخش و قسمت آن را باید خودمان دنبال کنیم تا به نتیجه برسد.

 

حال با گذشت بیش از یکسال و شش ماه از روی کار امدن دولت سیزدهم، بررسی ها در استان نشان می دهد هنوز در اوضاع و احوال خوزستان تغییری آن اندازه که توقع می‌رفت ایجاد نشده است و اغلب امور در رویه‌های سابق خود همچنان پیش می‌رود تا انجا که از منظر عموم مردم برداشت می شود عده ای خواهان توسعه و پیشرفت خوزستان بواسطه تغییر بدنه مدیریتی دستگاهها و روی کار امدن نیروی جوان و کارامد نیستند.

 

بخوانید: برخی انتصاب های استاندار ویژه خوزستان به عدم پیشرفت استان دامن میزند

 

گرچه بی‌تردید منکر ویرانه‌ای که این دولت از دولت قبل به میراث برده نیستیم و یقینا بسان افراد ناآگاه که اطلاعی از پیچیدگی‌های مدیریتی و شرایط لازم برای تحقق تغییرات ندارند و حتی بعضا افراد مغرض و بهانه‌جو که از طرح این بحث صرفا به‌دنبال صید ماهی برای اغراض سیاسی خویش‌ می باشد، مقصودمان نیست. لیکن با عنایت به همه این موارد و لحاظ شرایطی که دولت در آن بر سر کار آمده، بازهم روال امور با شعارهای دولت حتی در مقیاس کوتاه‌مدت هم همخوانی ندارد و هنوز تا نقطه مطلوب در خوزستان فاصله بسیار است.

 

وجود مدیران مفسد و ناکارآمد همواره کام مردم‌ را تلخ کرده و ناکارآمدی و عدم شفافیت در عملکرد مسئولین استان در نظر مردم اینگونه است که گویا عده ای مانع پیشرفت خوزستان هستند.

 

حال با صبحت های رییس جمهور مبنی بر پاکسازی ادارات دولتی از مدیران مفسد و ناکارآمد،مردم خوزستان اندکی به بهبود اوضاع با انتصاب مدیران کارامد امیدوار شده اند.

 

بخوانید: چرا استاندار و مسئولین خوزستان در خصوص مسائل کشاورزی این استان پیگیری لازم ندارند؟

 

ای کاش همانگونه که رییس جمهور اولین سفر استانی خود را از استان خوزستان شروع کردند اکنون نیز پیگیری و عملیاتی شدن طرح پاکسازی ادارات دولتی از افراد فاسد و ناکارآمد را از این استان شروع کنند شاید مرهم بر رنج و محرومیت های بی شمار مردم این استان باشد.

 

باتوجه به عملکرد یکساله استاندار ویژه خوزستان در حفظ مدیران موجود با عملکردی نامطلوب، باید دید از سوی استانداری خوزستان عزمی جهت عملیاتی کردن این خواسته مهم رییس جمهور وجود دارد؟

 

ناگفته نماند که بسیاری معتقدند هرگونه تعلل استاندار خوزستان در ایجاد تحولات چشمگیر در بدنه مدیریتی دستگاهها و سازمانهای استان و بکارگیری افرادی که توان گره گشایی از مردم را دارند، قطعا در ارزیابی عملکرد مدیریت وی در خوزستان تاثیر مستقیم خواهد داشت.

 

من حیث المجموع اکنون رسانه ها و عموم مردم خوزستان منتظر واکنش استاندار خوزستان به دستورات رئیس جمهور ،درباره این مهم هستند.

 

رهیاب

https://hoorkhabar.ir/709217کپی شد!
102
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.