در پرونده حادثه ایذه ۵۷ نفر دستگیر شدند

هورنیوز – مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حادثه ایذه گفت: در قوه قضاییه برای ما مهم است که هر فردی در فضای حقیقی و مجازی بدون سند و مدرک اظهار نظر و ادعای غیرمستند و بدون دلایل مکفی و قانع کننده ارائه دهند و با روان مردم بازی کنند و نسبت به ادعای باطل خود اصرار و پافشاری داشته باشند، قطعا شایعه ساز تلقی می‌کنیم.

 

وی گفت: در قوه قضاییه برای ما مهم است که هر فردی در فضای حقیقی و مجازی بدون سند و مدرک اظهار نظر و ادعای غیرمستند و بدون دلایل مکفی و قانع کننده ارائه دهند و با روان مردم بازی کنند و نسبت به ادعای باطل خود اصرار و پافشاری داشته باشند، قطعا شایعه ساز تلقی می‌کنیم.

 

او ادامه داد: برخی احضار و تذکر گرفتند و برخی به دستور مقام قضایی بی‌توجهی کردند و برای آنها قرار قانونی صادر کردیم و برخی از آنها را بازداشت کردیم.

 

ستایشی افزود: از طریق ضابطان خاص به دستگاه قضایی از حادثه تروریستی ایذه سرنخهایی رسیده است و در حال جمع بندی ابعاد و زوایای این حادثه تروریستی هستیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: تخریب دوربین‌ها از سوی تروریست‌ها از شب قبل از جنایت و کشته سازی از جمله اقداماتی است که برای وقوع این حادثه از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: فتنه اصلی از سوی اراذل و اوباش بوده است و تعداد ۵۷ نفر هم در این زمینه بازداشت شدند که اکنون ۴۹ نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند و سه نفر با قرار وثیقه و پنج نفر هم با قرار کفالت آزاد شدند.

 

ستایشی تصریح کرد: قوه قضاییه انتظار دارد اخبار از مراجع رسمی دریافت و از اخبار نادرست و جعلی و انتشار آنها که موجب تویش اذهان عمومی میشود جلوگیری شود.

https://hoorkhabar.ir/709153کپی شد!
42
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.