در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد:

مطالبه شفاف مالیات و عدالت مالیاتی/ ماحصل حرکت از مسیرمؤدی محوری به داده محوری است

فرشید علاسوند مدیرکل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به این که ما از مؤدی مداری به داده محوری و هوشمند سازی در سیستم مطالبه مالیات رسیده ایم گفت: مطالبه شفاف مالیات و عدالت مالیاتی ماحصل حرکت از مسیر مؤدی محوری به داده محوری است و فرار مالیاتی را به حداقل می رساند.
کد خبر : 709002
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
مطالبه شفاف مالیات و عدالت مالیاتی/ ماحصل حرکت از مسیرمؤدی محوری به داده محوری است

هورنیوز – در نشست خبری فرشید علاسوند مدیرکل امور مالیاتی خوزستان که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، این مقام مسئول اظهار کرد: ما در سایه رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود وظیفه داریم و در اجرای قوانین و مقررات موضوعه نسبت به محاسبه، مطالبه وصول ارزش افزوده و عوارض آلایندگی اقدام نماییم.

وی ضمن اشاره به اینکه مطالبه عوارض آلایندگی ارتباطی با معافیت های مالیاتی ندارد گفت: ما بر اساس شاخص ها و مکانیزم های سنجش سازمان محیط زیست و میزان آلایندگی واحدهای تولیدی در شهرهایی که در آن فعالیت می کنند و همچنین شهرهای همجوار عوارض آلایندگی را مطالبه و به حساب شهرداری های استان واریز می نماییم.

 

علاسوند افزود: ما در راستای مسئولیت های اجتماعی و رسالت سازمانی خود  بیش از مبلغ ۵۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری های استان و فرمانداری های روستاهای فاقد دهیاری بر اساس شاخص های جمعیتی پرداخت نموده ایم تا در مسیر عمران و آبادانی استان هزینه شود و مردم استان از آن بهره مند گردند؛ لذا پیگیری نحوه هزینه کرد آن در حیطه مسئولیت و وظیفه سازمان امور مالیاتی کشور نیز نیست.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان به پیگیری سهم استان خوزستان از عوارض متمرکز شرکت هایی مثل ایرانسل، دیجی کالا، شرکت ملی گاز و…  که در استان مطالبه نمی شود ولی استان در آن سهم دارد نیز اشاره کرد و گفت: سهم مبالغی که قبلا به خوزستان اختصاص داده می شد بسیار پایین بود و در خور مردم استان نبود و ما توانستیم در راستای مسئولیت اجتماعی خود و پیگیری های متعدد ضرورت بازنگری در این میزان سهم را کلید بزنیم و بتوانیم از اجحاف در حق مردم خوزستان جلوگیری نماییم.

 

علاسوند در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد قانون سامانه های فروشگاهی و ابهامات آن برای مردم گفت: مالیات یک مقوله ملی است و مردم تا نخواهند و همراهی نننمایند، نمی توانیم قانون سامانه های فروشگاهی را به شکل موفق اجرا نماییم، اداره کل امور مالیاتی خوزستان با ارتباط مستمر با اصناف و اتحادیه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی قانون پایانه های فروشگاهی و تکالیف مالیاتی برای فعالان اقتصادی تلاش می نماید تا مسیر اجرای قانون را هموارتر نماید با این حال بخش مهمی از آگاهی رسانی در باب مزایای همراهی مردم در اجرای این قانون بر عهده رسانه ها، خبرنگاران و اهالی فرهنگ است که امیدواریم اصحاب رسانه همراهی خود را با ما در نظام مالیاتی چند برابر نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در پایان افزود: سازمان امور مالیاتی کشور علاوه بر راه اندازی سامانه سوت زنی برای گزارش فرار مالیاتی در سایت www.intamedia.ir، شماره تلفن  ۱۵۲۶ مرکز ارتباط مردمی به شکل متمرکز در کل کشور را نیز برای اعلام فرار مالیاتی از سوی مردم مشخص کرده که به شکل ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم است. همچنین شماره پیامک ۳۰۰۰۷۲۲۸۷ در استان خوزستان نیز پل ارتباطی مردم استان با اداره کل امور مالیاتی خوزستان است و هرگونه گزارش فرار مالیاتی دریافتی از سوی مردم با سرعت به نهاد های نظارتی در داخل سازمان ارجاع داده می شود تا اعتماد مؤدیان  و مردم به نظام مالیاتی بیش از پیش افزایش یابد.

 

منبع: روابط عمومی ادراه کل امور مالیاتی خوزستان

ارسال به تلگرام
کانال خبری هورنیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

*

code