کمبود کالای اساسی در استان وجود ندارد

هورنیوز – محمد نژادزاده در خصوص وضعیت بازار استان اظهار کرد: با مجوز ستاد تنظیم بازار و کارگروه استانی این ستاد در استان مجوز توزیع مرغ منجمد در استان صادر شد و بر این اساس مرغ منجمد بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و واحدهای صنفی که اتحادیه مربوطه به ما معرفی کرده است توزیع می‌شود.

 

وی افزود: هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت ۴۸ هزار تومان برای مصرف کننده در حال توزیع است و این موضوع باعث کاهش قیمت مرغ گرم در بازار شده است و در حال نزدیک شدن به قیمت مصوب مرغ هستیم و تا زمانی که قیمت مرغ، به قیمت مصوب نرسد این توزیع ادامه خواهد داشت.

 

نژادزاده با اشاره به دلیل عرضه مرغ منجمد گفت: با وجود اینکه فراوانی مرغ گرم در بازار وضعیت مطلوبی داشت اما قیمت آن بالاتر از قیمت مصوب شده بود. به همین جهت ستاد تنظیم بازار کشور و به تبع آن کارگروه تنظیم بازار استان مصوب کرد که مرغ منجمد در بازار توزیع شود.

 

وی با اشاره به متعادل بودن بازار شکر در استان بیان کرد: خوشبختانه استان خوزستان یکی از استان‌های اصلی تولیدکننده شکر در کشور است و این امر باعث شده که کمبودی در زمینه شکر در استان نداشته باشیم و فراوانی و قیمت آن در حد مطلوب است و کمبودی در بازار شکر استان نیست.

 

نژادزاده با بیان به اینکه همه کارخانجات تولید شکر در حال توزیع شکر با قیمت مصوب هستند، افزود: با این وجود ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از بروز تنش‌های احتمالی به ما مجوز داده است تا در صورت نیاز شکر را برای مصارف صنف‌ها، واحدهای صنعتی و همچنین برای مصارف خانوار توزیع کنیم.

 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته روغن در کشور به تبع افزایش قیمت دانه‌های روغنی و روغن خام در بازار جهان، دچار افزایش قیمت شد اما خوشبختانه با سیاست‌هایی که دولت اعمال کرده است شاهد کاهش قیمت روغن خوراکی طی دو مرحله هستیم و در حال حاضر روغن به وفور در سطح بازار و واحدهای صنفی خرده‌فروشی و عمده‌فروشی و شرکت‌های پخش موجود است.

 

وی افزود: کارخانجات تولید روغن در استان هم با ظرفیت معمول خود کار می‌کنند و هیچ کمبودی در زمینه روغن در بازار وجود ندارد. قیمت روغن در بازار، قیمت مصوب است و برخی کارخانجات هم زیر قیمت مصوب روغن توزیع می‌کنند.

 

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: آخرین برنج تنظیم بازاری که در بازار استان توزیع شده، مربوط به ماه‌های محرم و صفر است و بعد از آن هیچ توزیعی در زمینه برنج نداشته‌ایم به دلیل اینکه بعد از ماه‌های محرم و صفر تقاضای برنج به روال معمول خود برگشته است.

 

نژاد زاده بیان کرد: سیاست‌ جهاد کشاورزی این است که بازار بر اساس ساز و کار بازاری خود مدیریت شود تا حداقل مداخله در بازار صورت بگیرد. ما موقعی وارد بازار می‌شویم و کالایی را عرضه می‌کنیم که یا فراوانی آن کمتر از حد انتظار باشد یا قیمت آن بالاتر از قیمت مصوب باشد. مثلا در حال حاضر که شرایط بازار برنج شرایط نرمالی است سعی ما بر این است که مداخله‌ای در بازار آن نداشته باشیم.

 

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در این راستا ما همچنین برای اینکه دانشگاه‌های دارای سلف سرویس و سالن‌های غذاخوری با کمبودی از نظر تامین مواد اولیه در آشپزخانه‌های خود مواجه نشوند، مواد مورد نیاز آن‌ها از جمله برنج، مرغ و گوشت را با قیمت مصوب تامین کردیم و برای تامین روغن نیز آن‌ها را به کارخانجات تولید روغن در استان معرفی کردیم تا روغن را زیر قیمت مصوب خریداری کنند.

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/708907کپی شد!
58
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.