قیمت فولاد واقعی نیست

هورنیوز – لطف‌الله سیاهکلی امروز در مراسم افتتاح خط تولید مایکروفر در شهرک صنعتی کاسپین با اشاره به نیاز امروز صنایع دنیا به مس اظهار داشت: با وجود اینکه ایران از نظر میزان ذخایر مس هفتمین کشور دنیا محسوب می‌شود، اما فرآوری مس در صنعت و تولید کشور ما مغفول واقع شده و در حال حاضر میزان آن صفر است.

 

وی با بیان اینکه فرآوری مس سبب استخراج طلا می‌شود، اضافه کرد: از فرآوری یک میلیون تن مس حدود ۲ تن طلا تولید می‌شود. در ضمن فرآوری مس نیاز به صرف انرژی و مصرف سوخت زیادی دارد و در ضمن می‌توان با فرآوری مس انرژی هم تولید کرد.

 

سیاهکلی میزان سود صنعت فرآوری مس را ۳۰۰ درصد دانست و تصریح کرد: بنابراین فقط با استخراج و فرآوری مس می‌توانیم کشور را مدیریت کنیم و وابستگی ما به استخراج گاز و نفت هم به حداقل خواهد رسید. بنابراین امروز باید صنعت فرآوری مس در کشور کلید بخورد و شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه به صورت جدی حمایت شوند.

 

وی ادامه داد: دلیل اینکه تا امروز به سمت فرآوری مس نرفته‌ایم، این است که کشور را با تعارف مدیریت می‌کنیم و در حالی که مدیریت علمی یک واجب قطعی است، اما مدیران توانمند را در جایگاه‌های واقعی خود به کار نمی‌گیریم و مدیریت را یک علم و دانش نمی‌دانیم. به همین خاطر کشور گران اداره می‌شود و برای صرف نتایج کوچک باید هزینه‌های بزرگ انجام دهیم.

 

سیاهکلی با ذکر اینکه امروز قیمت فولاد در کشور واقعی نیست، گفت: اگر قیمت فولاد واقعی شده و حباب آن از بین برود،‌ قیمت لوازم خانگی تولید داخل ۳۰ درصد کمتر می‌شود. با این حال جای پرسش وجود دارد که چرا تنظیم بازار فولاد جدی گرفته نمی‌شود و چرا به گرانی مواد اولیه توجهی نمی‌کنیم؟

https://hoorkhabar.ir/708864کپی شد!
36