درخواست لغو بیمه تکمیلی برای بازنشستگان خوزستان

هورنیوز – بازنشستگان کارگری استان خوزستان ضمن انتقاد از عملکرد بیمه گذار تکمیلی، خطاب به اعضای هیات مدیره جدید کانون عالی بازنشستگان، خواسته‌هایی را مطرح کردند.

 

این بازنشستگان می‌گویند: مساله درمان و بیمه تکمیلی، از مهم‌ترین خواسته‌های بازنشستگان کارگری است؛ حالا که اعضای جدید هیات مدیره کانون بازنشستگان انتخاب شده‌اند، انتظار داریم با سرعت و فوریت به این موضوع ورود کنند.

 

خواسته این بازنشستگان، تغییر مناسبات بیمه تکمیلی و ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات است؛ آن‌ها می‌گویند: یا قرارداد با بیمه گذار تکمیلی ملغی شود و با یک شرکت جدید که خدمات گسترده‌تری ارائه می‌دهد، قرارداد ببندند یا اینکه لااقل در قرارداد موجود بازنگری کنند و شرکت را موظف کنند سطح خدمات خود را گسترش دهد و با مراکز درمانی بیشتری قرارداد خدمت ببندد.

 

به گفته بازنشستگان خوزستان، این تجدیدنظر مهم‌ترین خواسته بازنشستگان از کانون عالی در این مقطع زمانی است؛ با حل مشکلات دارو و درمان، بسیاری از مسائل اساسی بازنشستگان حل می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/708623کپی شد!
106
۶
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • کورش صالحی - وزیر محترم وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی - مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی - ریاست محترم سازمان بازنشستگی کشور با سلام احتراماً - بیمه شدگان هر ماه حدود ۹ درصد از حقوقشان را برای درمان به سازمان تأمین اجتماعی واریز می کند ، یعنی یک کارگر در حدود سی سال بخش قابل توجهی از حقوق خود را به صندوق تأمین اجتماعی می‌ریزد تا خیالش از هزینه‌های درمان راحت باشد . - بازنشسته هرماه ۲ درصد مستمری اش را برای درمان به سازمان تأمین اجتماعی واریز می کند که دغدغه درمان نداشته باشد . ما شاغلین ، بازنشستگان ، کلیه افرادی که به نوعی بیمه پردازان سازمان تأمین اجتماعی کشور هستند طی سالهای گذشته مکرر درخواست خود را مطابق قوانین مبنی بر نیاز جامعه به دارو و درمان صفرتاصد رایگان توسط سازمان تأمین اجتماعی ، تقدیم مسئولین کرده‌ایم . به استناد نص صریح قوانین مشروحه ذیل : *مواد ۵۴,۵۸ و ۳و۸۹ قانون تامین اجتماعی* *و اصل ۲۹ قانون اساسی* *‌قانون الزام سازمان تأمین اجتماعی* مصوب مجلس شورای اسلامی ۱۳۶۸/۰۸/۰۱(۳۳سال پیش) به‌جهت تعهدات و الزام درمان رایگان توسط سازمان تأمین اجتماعی و همچنین «دو بند آخر ماده ۵۴ : - تحویل داروهای لازم - انجام آزمایشات تشخیص طبی» ، خواستار موکد حذف بیمه تکمیلی هستیم . شایان توجه است بیمه های موازی(بیمه تکمیلی در کنار بیمه پایه)به زیرساخت های درمان لطمات شدیدی زده است و لذا لازم است هرچه سریعتر بیمه تکمیلی(که حقیقتا" یک غده سرطانی برای کشور است) برچیده شود و *خدمات درمان رایگان صفر تا صد ، مطابق قانون توسط بیمه سازمان تأمین اجتماعی انجام شود* .«طبق بنده ه قانون الزام سازمان تأمین اجتماعی برای پوشش ضعف های خود ، لازم است از بسترهای خصوصی نیز باهزینه کرد آن سازمان بهره مند گردد» . با تشکر
  • کورش صالحی «*درخواست حذف بیمه تکمیلی و اجرای قانون الزام درمان رایگان*» https://www.karzar.net/56820 تعداد امضاء ها تا این لحظه : *۹,۳۰۹* نفر ?? رمز احقاق حقوق قانونی مان پیگیری مستمر و اتحاد است . حذف بیمه تکمیلی یا هر نوع بیمه به موازات بیمه پایه به نفع : - بازنشستگان - ازکار افتادگان - بازماندگان - *بیمه پردازان* بخصوص به صلاح و منفعت سازمان تأمین اجتماعی است ، آن سازمان بخاطر وجود بیمه تکمیلی ، از زیرساخت درمانی و بواسطه آن از سرمایه های زیادی که می توانست اندوخته کند ، غافل و بی نصیب ماند . سازمان بیمه تأمین اجتماعی با موازی کاری و ایجاد بیمه تکمیلی ، سطح بیمه ای خود را تنزل داده است .
  • علیرضا زریاب قرارداد فعلی اشکال دارد. زیر نظر نماینده بازنشسته ها باید به شرکت واجد صلاحیت واگزار شود .
  • کورش صالحی ۱- آیا بازنشستگان که درخواست درمان رایگان می کنند ، این مطالبه شان قانونی است ؟ جواب : بله ، کاملا" قانونی است . به استناد نص صریح قوانین مشروحه ذیل : *مواد ۳ ، ۵۴,۵۵,۵۶,۵۷,۵۸ و ۸۹ قانون تامین اجتماعی* *و اصل ۳۹ قانون اساسی* باکسر ۲% ماده ۸۹ت.ا. از فیش مستمری دیگر حجت بر سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای قانون الزام درمان رایگان تمام شده است و بیمه تکمیلی موضوعیت ندارد و باید هرچه سریعتر برچیده شود . ۲- آیا سازمان تأمین اجتماعی ، یک سازمان ضعیفی است که در اجرای قانون عاجز است ؟ جواب : خیر ، سازمان تأمین اجتماعی با داشتن سرمایه بیمه شدگان و شرکت های قدرتمند تابعه بازنشستگان تأمین اجتماعی (شرکت های شستا) ، سازمان قدرتمندی است و دلیل آن وام های کلانی است که به دولت می دهد . ۳- آیا اگر سازمان تأمین اجتماعی ، بلحاظ اقتصادی قدرتمند است ، با اهمال کاری در اجرای قانون درمان رایگان ، مجاز است سرمایه خود را بجای صرف در جهت *فلسفه وجودی سازمان تأمین اجتماعی* ، به امورات دیگر مصروف دارد ، مثلا" وام دادن به دولت ها معطوف نماید ؟ و برای درمان بازنشسته ، به جیب بازنشسته نظر داشته باشد و برای جبران اهمال کاری خود علاوه بر بیمه ، بیمه تکمیلی را به جامعه تحمیل کند ؟ جواب : خیر ، اصلا و ابدا ۴- آیا بیمه تکمیلی ، براساس اسمش که باید تکمیل کننده نیازهای درمانی باشد ، برای جامعه مفید است و باید بقاء و ادامه داشته باشد ؟ جواب : خیر ، بیمه تکمیلی ایکه با اکثر مراکز درمانی قرار داد ندارد و مبلغ ناچیزی از فاکتور هزینه های درمان را با تاخیر به بازنشسته می پردازد ، با نام تکمیلی منافات دارد و ادامه چنین فعالیت هائی تحت لوای *بیمه تکمیلی* به صلاح مملکت نیست . ------------------------------- درکل بیمه تکمیلی *بخاطر ناآگاهی بازنشستگان از قوانین* ، تحمیل گردید . *بیمه تأمین اجتماعی* طبق قانون الزام درمان رایگان ، لازم است به وظائفش عمل کند . *وجود دو بیمه* (یکی بیمه تأمین اجتماعی و دیگری تکمیل بیمه تأمین اجتماعی) که ماحصل هر دو بیمه رضایت بخش نیست سهم کوچکی از درمان را حتی شامل نمی شود ، مفهوم قانونی و عقلانی ندارد به صلاح نیست و *همواره مشکل ساز خواهد بود .* ---------- برای تحقق خواسته قانون الزام درمان رایگان ، بازنشستگان کارزار زیر در کل کشور راه اندازی نموده اند : https://www.karzar.net/56820 ----------------------------------------- - سرپرست محترم وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی - مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی - ریاست محترم سازمان بازنشستگان کشور با سلام احتراماً ما بازنشستگان تأمین اجتماعی (با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون نفر و با احتساب اعضا خانواده بیش از یک چهارم جمعیت کشور) طی سالهای گذشته مکرر درخواست خودر ا تقدیم مسئولین کرده‌ایم به‌جهت تعهدات و الزام درمان رایگان سازمان (برابر ماده ۵۴ قانون تأمین اجتماعی) ، همچنین خواستار موکد ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان همچون بیمه تکمیلی بازنشستگان همکار و *با هزینه کرد سازمان تأمین اجتماعی هستیم .* لازم است یادآور شویم به علت نارضایتی اکثریت بازنشستگان می بایستی بیمه تکمیلی مستقیما از تأمین اجتماعی معرفی شود ، فلذا بنا به موارد فوق الذکر *ابتدا خواستار حذف بیمه تکمیلی آتیه سازان و سپس اعمال مواد قانونی سازمان مبنی بر خدمات درمان رایگان هستیم .* با تشکر
  • کورش صالحی ۱- آیا بازنشستگان که درخواست درمان رایگان می کنند ، این مطالبه شان قانونی است ؟ جواب : بله ، کاملا" قانونی است . به استناد نص صریح قوانین مشروحه ذیل : *مواد ۳ ، ۵۴,۵۵,۵۶,۵۷,۵۸ و ۸۹ قانون تامین اجتماعی* *و اصل ۳۹ قانون اساسی* باکسر ۲% ماده ۸۹ت.ا. از فیش مستمری دیگر حجت بر سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای قانون الزام درمان رایگان تمام شده است و بیمه تکمیلی موضوعیت ندارد و باید هرچه سریعتر برچیده شود . ۲- آیا سازمان تأمین اجتماعی ، یک سازمان ضعیفی است که در اجرای قانون عاجز است ؟ جواب : خیر ، سازمان تأمین اجتماعی با داشتن سرمایه بیمه شدگان و شرکت های قدرتمند تابعه بازنشستگان تأمین اجتماعی (شرکت های شستا) ، سازمان قدرتمندی است و دلیل آن وام های کلانی است که به دولت می دهد . ۳- آیا اگر سازمان تأمین اجتماعی ، بلحاظ اقتصادی قدرتمند است ، با اهمال کاری در اجرای قانون درمان ریگان ، مجاز است سرمایه خود را بجای صرف در جهت *فلسفه وجودی سازمان تأمین اجتماعی* ، به امورات دیگر مصروف دارد ، مثلا" وام دادن به دولت ها معطوف نماید ؟ و برای درمان بازنشسته ، به جیب بازنشسته نظر داشته باشد و برای جبران اهمال کاری خود علاوه بر بیمه ، بیمه تکمیلی را به جامعه تحمیل کند ؟ جواب : خیر ، اصلا و ابدا ۴- آیا بیمه تکمیلی ، براساس اسمش که باید تکمیل کننده نیازهای درمانی باشد ، برای جامعه مفید است و باید بقاء و ادامه داشته باشد ؟ جواب : خیر ، بیمه تکمیلی ایکه با اکثر مراکز درمانی قرار داد ندارد و مبلغ ناچیزی از فاکتور هزینه های درمان را با تاخیر به بازنشسته می پردازد ، با نام تکمیلی منافات دارد و ادامه چنین فعالیت هائی تحت لوای *بیمه تکمیلی* به صلاح مملکت نیست . ------------------------------- درکل بیمه تکمیلی *بخاطر ناآگاهی بازنشستگان از قوانین* ، تحمیل گردید . *بیمه تأمین اجتماعی* طبق قانون الزام درمان رایگان ، لازم است به وظائفش عمل کند . *وجود دو بیمه* (یکی بیمه تأمین اجتماعی و دیگری تکمیل بیمه تأمین اجتماعی) که ماحصل هر دو بیمه رضایت بخش نیست سهم کوچکی از درمان را حتی شامل نمی شود ، مفهوم قانونی و عقلانی ندارد به صلاح نیست و *همواره مشکل ساز خواهد بود .*
  • Mehdi mondipour لغوصددرصدبیمه تکمیلی
منتشر شده۶