اتصال ستاد وزارت نفت به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

هورنیوز – هاشمی ملایری با اعلام این خبر افزود: طبق استعلام دریافتی از سازمان اداری و استخدامی، خدمات وزارت نفت مشمول خدمات پرکاربرد نبود که فرایند اتصال یک سوم از آن‌ها به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند را اجرایی کنیم، اما با این تفاسیر، با دستور وزیر نفت، اقدامات اجرایی اتصال خدمات وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن را آغاز کردیم.

 

وی گفت: اکنون با مراجعه به سامانه my.gov.ir مشاهده می‌شود که پس از اتصال امروز شرکت ملی صنایع پتروشیمی به این سامانه، اکنون سه شرکت تابعه وزارت نفت؛ یعنی شرکت ملی گاز، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به این درگاه ملی متصل شده اند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ستاد وزارت نفت نیز قبلا از طریق ارائه خدمات در درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir، خدمت پرکاربرد خود را ارائه کرده و پنجره واحد آن هم که راه اندازی شده، امروز یا فردا به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل می‌شود.

 

وی افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز تا پایان مهلت قانونی مشخص شده؛ یعنی ۳۱ شهریور، به این درگاه متصل خواهد شد.

 

هاشمی ملایری با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران جزو دستگاه های «عدم مصداق» در اجرای این قانون است، گفت: اکثر خدمات شرکت ملی نفت به اشخاص حقوقی ارائه می‌شود و خدمات مربوط به افراد حقیقی را ارائه نمی دهد.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا نماد وزارت نفت در سامانه خدمات دولت هوشمند وجود ندارد تا با انتخاب آن بتوان به خدمات شرکت‌های زیرمجموعه از جمله شرکت ملی گاز، صنایع پتروشیمی و پخش فرآورده‌های نفتی دسترسی پیدا کرد، گفت: وزارت ارتباطات قبلاً نماد وزارت نفت را در این سامانه ایجاد کرده بود که همه دستگاه‌های تابعه وزارت نفت، ذیل این پنجره واحد می‌توانستند متصل شوند، اما از ابتدای هفته جاری، لینک وزارت خانه ها را حذف کرده و ستاد دستگاه‌های زیر مجموعه را به صورت مستقل نمایش می دهد که باعث سردرگمی مخاطبان می شود، اما وزارت نفت از علت این تغییر سیاست وزارت ارتباطات، اطلاعی ندارد.

 

مدیرکل فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک وزارت نفت در پاسخ به این موضوع که طبق اعلام وزارت ارتباطات خدمات شرکت ملی گاز و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به صورت ناقص ارائه می‌شود، گفت: تمامی خدمات ارائه شده، به صورت کامل است و این موضوع صحیح نیست؛ اگر وزارت ارتباطات مصداقی دارد، آن‌ها را اعلام کند تا توسط وزارت نفت پیگیری شود.

https://hoorkhabar.ir/708586کپی شد!
40