انتقاد خطیب جمعه اهواز از ترک تحصیل دانش آموزان مستضعف

هورنیوز – حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز امروز در خطبه‌هادی عبادی سیاسی این شهرستان، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد ارادتمندان ابا عبدالله الحسین(ع)، زیارت اربعین حسینی است.

 

وی به برکات زیارت اربعین حسینی در ابعاد فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اشاره و گفت: باتوجه به مشاهدات اربعین حسینی به یقین این حرکت عظیم می‌تواند زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی باشد و هرگونه حرکت در این عرصه می‌تواند در تقویت این تمدن نقش داشته باشد.

 

خطیب نماز جمعه اهواز به پذایریی شایسته مردم و اقشار مختلف کشور عراق از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: در حرکت عظیم اربعین حسینی تعصبات قومی از بین رفته و همه در جهت خدمت به زائران حضرت(ع) قدم بر می‌دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، اربعین حسینی را نمود جهاد تبیین برشمرد و ادامه داد: امروز شاهد هستیم که دشمن به دنبال تخریب این حرکت عظیم و ایجاد تفرقه و دشمنی میان اقشار مختلف است.

 

وی به سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و عدالت ابلاغ شده از سوی رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این سیاست‌های حساس و حیاتی در عرصه‌های مختلف به سران سه قوه ابلاغ شده است و استان خوزستان در این برنامه سهم بالایی دارد که لازم است شرکت‌های دانش بنیان در بخش فناوری و آموزش فعال‌تر شوند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، این دوران را به عنوان دورانی طلایی در تاریخ کشور برشمرد و گفت: در این دوران مقدس، تمام دنیای استکبار در جبهه مقابل ایران اسلامی قرار داشت، دورانی که در آن شاهد ایستادگی و ایثار مردم بودیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، یادآور شد: مراکز تحصیلی همچون مدارس، دانشگاه و حوزه علمیه ارکان اساسی جامعه هستند و در جهت حفظ کرامت معلم و استاد در سطح جامعه باید نهایت اهتمام را داشته باشیم.

 

وی در خصوص ترک تحصیلی برخی از دانش آموزان مستضعف، اظهار داشت: با توجه به حضور شرکت‌های بزرگ در استان خوزستان، شایسته نیست در این استان دانش آموزی از تحصیل فاصله بگیرد.

https://hoorkhabar.ir/708485کپی شد!
67