غرش متروپل و حاشیه سازی مسئولین همچنان ادامه دارد

به گزارش هورنیوز، ساختمان متروپل آبادان که یک بار در دوم خرداد ۱۴۰۱، فرو ریخته بود، عصر دیروز چهارشنبه، ۲۳ شهریور بار دیگر دچار ریزش شد و جان تعدادی از شهروندان را به خطر انداخت. این بنای ناایمن و تخریب شده در خیابان امیری آبادان قرار دارد که ۴۳ نفر در حادثه فروریزش اولیه آن کشته شدند.

 

در این میان و پس از گذشت چند ساعت از حادثه مذکور، سید نادر نقیبی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان، بعنوان اولین مقام مسئول در این رابطه گفت: در پی ریزش ناگهانی بخشی از سازه متروپل آبادان نیروهای اورژانس در صحنه حاضر و آماده ارائه اقدامات اولیه درمانی و امداد رسانی به مصدومین احتمالی شدند.

 

وی در بخشی دیگر افزود: احتمال می رود یک کارگر ساختمانی قرارگاه خاتم که حین عملیات تخریب در طبقات متروپل مشغول کار بوده در اثر ریزش بخش میانی ساختمان زیر آوار مانده باشد.

 

پس از گذشت یک روز از این حادثه و مصاحبه های متعدد از سوی مسئولین در استان خوزستان، اما در یک گفتگوی تلویزیونی اقبال جاودان پور مدیرعامل شرکت اروندان گفت: عملیات تخریب متروپل آغاز شده و ریزش دیروز بخشی از این سازه با برنامه قبلی بود و در روزهای آینده احتمال برخاستن صدای مهیب و گرد و خاک نیز وجود دارد و جای نگرانی برای مردم نیست.

در سویی دیگر فیلمی در فضای مجازی دست به دست می شد که کارگران تخریب متروپل از به جا ماندن همکارانشان زیر آوار خبر می دادند و با فریاد خواهان آن هستند که آژیر به صدا در بیاید!

نکته قابل تامل این است که اگر این تخریب برنامه ریزی شده بود چرا اطلاع رسانی نشده است، تا جایی که حتی خود کارگران هم از آن خبر نداشتند و زیر آوار مانده اند؟ همچنین معمولا برای یک چنین تخریبی در همه جای جهان اول با صدای آژیر محیط اطراف را آماده سازی می کنند و پس از آن این عملیات صورت می پذیرد.

 

نکته پایانی اینکه امید است مسئولین نظارتی هرچه سریعتر به این ابهامات ورود کنند تا مشخص شود که چند نفر زیر آوار مانده اند و اینکه آیا این تخریب به قول مدیر شرکت اروندان برنامه ریزی شده بود یاخیر؟

 

نویسنده: فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/708468کپی شد!
132