بورس، تشنه اخبار برجامی

هورنیوز – محمد رضانژاد با اشاره به تأثیر برجام در بازار سرمایه بیان کرد: در حال حاضر ابهامات موجود در مذاکرات، در بخشی از بورس به خصوص در گروه خودرویی و بانکی تأثیر بسزایی داشته است. همچنین این دو صنعت که معمولا به عنوان لیدر سهم‌ها شناخته می‌شوند، اگر وارد روند صعودی شوند، منجر به حرکت تمام گروه‌های بازار خواهند شد. در نتیجه بازار سرمایه در بخش‌های مختلفی می‌تواند به مرور رشد متعادلی را تجربه کند.

 

وی اضافه کرد: بنابراین با احیای برجام و رشد گروه‌های بانکی و خودرویی، سایر سهام تأثیر مثبتی از این عملکرد خواهد گرفت. همچنین با امضای برجام فشار بودجه‌ای دولت کاهش می‌یابد و گروه‌های پتروشیمی، پالایشی و معدنی که عمدتاً وزن بیشتر بازار سرمایه را به دوش دارند، از گزند سیاست‌های دولت در امان خواهند بود.

 

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین ناگفته نماند فشار دولت در صنایع پتروشیمی، پالایشی و معدنی از طریق مالیات و قیمت‌گذاری دستوری کاهش می‌یابد؛ بنابراین می‌توان گفت بازار سرمایه تشنه اخبار مثبتی از برجام است تا بتواند حداقل در کوتاه مدت رشد خوبی را تجربه کند.

 

رضانژاد با اشاره به وضعیت قرمز ارزش معاملات گفت: در حال حاضر ارزش معاملات بورسی در رده پایینی قرار گرفته است و برخی فعالان بازار با توجه به اینکه اخیراً زیان‌های سنگینی را تجربه کردند، علاقه‌ای به فروش در بورس ندارند.

 

بر اساس اظهارات وی خریداران سهام نیز عجله‌ای برای خرید ندارند و همین امر موجب شده ارزش معاملات فعلی، کمتر از میانگین ماه‌ها و سال‌های گذشته باشد.

https://hoorkhabar.ir/708311کپی شد!
30