بانکها صدرنشین خانه هایِ خالیِ لاکچری

هورنیوز – اقبال شاکری  عضو کمیسیون عمران مجلس در ارزیابی خود در زمینه اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی در کشور بیان داشت: طبق آخرین آماری که ما از وزارت راه و شهرسازی اخذ کردیم، تاکنون حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار گزارش خانه خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین سازمان امور مالیاتی به مالکان این خانه های خالی اعلام وضعیت کرده و با این حال مالکان حدود ۱۰۰ هزار خانه خالی به این شرایط اعتراض داشته اند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال برای مابقی مالکان خانه خالی برگه مالیاتی لازم براساس قانون صادر شده است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مالکان معترض همواره به این موضوع اعتراض داشتند که این خانه های خالی تحت اختیار آنها نیست.

 

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار خانه خالی نداریم و مسئولین فعلا توانسته اند این تعداد خانه خالی را شناسایی کنند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون مالیات بر خانه های خالی باید به درستی در کشور اجرا شود ولو اینکه منابع درآمدی آن کم و یا زیاد باشد چراکه این قانون برای درآمدافزایی نیست و برای ساماندهی بازار مسکن در نظر گرفته شده است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما براساس این قانون به دنبال این هستیم که مالکان خانه های خالی، خانه های خود را تعیین تکلیف کنند یعنی یا مالیات آن را پرداخت کنند و یا این خانه ها را به فروش رسانده و یا اجاره دهند و تکلیف آن را روشن کنند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در حال حاضر تعداد خانه افراد حقیقی کم، ولی تعداد خانه های خالی افراد حقوقی نظیر بانکها زیاد است.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه اکثریت خانه های خالی تحت نظر بانکها لاکچری بوده و همگی انها هم به اسم بانکها است.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و امور دارایی براساس قانون باید این املاک را به فروش برسانند و نیاز نیست که منتظر اعمال قانون مالیات بر خانه های خالی در این بخش باشیم چراکه تعداد خانه های خالی بانکها مشخص و نمایان است.

 

او بیان داشت: بانکها باید از قانون در این بخش تمکین کنند و ده ها بار به آنها این موضوعات اعلام شده است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: البته فقط این بانکها نیستند که تعداد زیادی خانه خالی دارند و سازمان های حقوقی دیگر هم خانه های خالی دارند و با این حال تعداد خانه های خالی بانکها زیاد است.

 

https://hoorkhabar.ir/708303کپی شد!
116