با عمل به بیانیه گام دوم انقلاب مقام عظمای ولایت تمدن بزرگ اسلامی محقق خواهد شد

هورنیوز – در شورای عالی انقلاب فرهنگی قریب به ۱۵ سند وجود دارد و اگر در استنباط های اجتماعی و یا برای یک افق ۴۰ ساله دنبال حجیت باشیم این بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با هفت سرفصل حجت را بر ما تمام کرده است.

 

رهبر معظم انقلاب یک طرح با افق ۴۰ ساله را در بیانیه گام دوم انقلاب برای ما ترسیم و در هفت مورد اولویت بندی کرده اند که هر ایرانی دغدغه مند به ویژه جوانان میتوانند جایگاه خود را در این سند چشم انداز بیابد. انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان امیدوارانه آن را در گذر از مشکلات و چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌ کننده، همواره سربلند دیده‌اند. در چنین نقطه عطفی رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن به تبیین دستاوردهای شگرف چهاردهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌ منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

 

بیانیه گام دوم انقلاب تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ ویژه جوانان که به‌ مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌ پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد.

 

این گام دوم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ هست نزدیک خواهد کرد. رهبر معظم انقلاب یک فرآیند تحقق تمدن اسلامی دارند که دارای پنج گام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است و در بند اول این سند فرموده اند: ما در مرحله دولت اسلامی هستیم و شما جوانان برای خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی برنامه ریزی کنید. نقش مدیران ارزشی و انقلابی در تحقق اهداف این بیانیه مهم و تاثیر گذار است و در صورتی که مدیران به این بیانیه توجه نمایند و آن را سرلوحه مدیریت خود قرار دهند قطعا در تحقق اهداف آن سهیم خواهند بود و به هدف تحقق تمدن بزرگ اسلامی نزدیک خواهیم شد.

 

هوشنگ صالح راد

https://hoorkhabar.ir/708214کپی شد!
66