احتمال افزایش دامنه نوسان به بیشتر از ۷ درصد نیز وجود دارد

هورنیوز – پیمان حدادی، سرپرست اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در رابطه با جزئیات افزایش دامنه نوسان برخی از شرکت‌های بورسی و فرابورسی به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: براساس گزارش‌هایی که سازمان بورس از شرکت بورس و فرابورس دریافت کرد و پس از بررسی‌های امروز هیئت مدیره سازمان بورس، تصمیم بر آن شد که دامنه نوسان به صورت متقارن در بازار اول بورس تهران و فرابورس ایران از روز دوشنبه ۷ شهریور یک درصد افزایش پیدا کند و به مثبت منفی ۷ درصد برسد.

 

این مقام مسئول افزود: در پایان فصل پاییز نیز پس از بررسی‌ شرکت‌های بورس و فرابورس و ارائه آن به هیئت مدیره سازمان بورس، در رابطه با افزایش مجدد دامنه نوسان تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

او افزود: قاعدتا این افزایش دامنه نوسان به شرکت‌هایی که در بازار دوم بورس، فرابورس و سایر بازارها از جمله بازار پایه در حال معامله هستند، تعلق نخواهد گرفت و دامنه نوسان نمادهای بازار دوم بورس و فرابورس همچنان ۵ درصد باقی خواهد ماند. برای این نمادها نیز در پایان فصل پاییز پس از بررسی ها و فراهم بودن شرایط، امکان افزایش دامنه نوسان از ۵ درصد فعلی به بالاتر وجود خواهد داشت.

 

حدادی ادامه داد: همچنین شرکت‌های بورس و فرابورس مکلف شدند تا طی یک ماه آینده پیشنهادات مدون خود برای اصلاح دستورالعمل پذیرش شرکت‌ها و بازار مورد پذیرش آن‌ها را به سازمان بورس ارائه کنند تا اگر نیاز به تغییر شرایط پذیرش و یا افزایش بازارها بود، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

 

او در پایان تاکید کرد: این افزایش دامنه نوسان نشان داد اقدامی که در فرودین ماه شروع شد و دامنه نوسان از ۵ به ۶ درصد برای بازار اولی‌ها افزایش پیدا کرد، تصمیم درستی بوده که به نقدشوندگی بازار کمک کرده است.

https://hoorkhabar.ir/707963کپی شد!
57