بازدید دادستان اهواز، معاون عمرانی استاندار و شهردار اهواز از وضعیت کشتارگاه صنعتی اهواز

هورنیوز – در این بازدید صادق جعفری چگنی دادستان اهواز اظهار کرد: طبق بازدید به عمل آمده از کشتارگاه صنعتی اهواز در برخی از بخش های آن در حوزه محیطی تخلفات بهداشتی مشاهده شد.

 

وی افزود: این تخلفات در گذشته نیز اعلام و برخوردهایی نیز صورت گرفته بود، قسمت کشتار دام که گوشت در آنجا تولید می شود، مشکلات خیلی کمتری داشت که از این حیث با تاییدیه دامپزشکی مشکلی برای کشتار دام وجود ندارد.

 

دادستان خوزستان با اعلام اینکه مردم در حوزه کشتار و تولید گوشت نگرانی نداشته باشند، ادامه داد: در حوزه صنایع جانبی کشتارگاه دستور پلمپ چند قسمت آن تا رفع نواقص مشخص شده صادر شد.

 

وی تاکید کرد: پالایش های دامی با رعایت مسائل بهداشتی از طریق شهرستان های همجوار به اهواز منتفل شود تا مشکل کشتارگاه در آینده به نحو مطلوبی برطرف شود.

چگنی تصریح کرد: در خصوص تخلفات بهداشتی نیز در گذشته تذکرات لازم داده شده بود اما نکته اصلی آن که در چند روز گذشته مطرح شده است هم بحث صیانت از سلامت شهروندان و هم بحث تامین گوشت در شهرستان را مد نظر داریم و در مجموع تصمیم گرفته شد قسمت هایی که تخلفات کمتری دارند مانند کشتار دام هرچه سریعتر نواقص برطرف شوند و قسمت هایی که تخلفات زیادی داشتند با دستور قضایی نسبت به پلمپ آنها اقدام شد.

 

لزوم حرکت به سمت کشتارگاه کاملا صنعتی با جذب سرمایه گذار

محمد خانچی معاون عمرانی استاندار در بازدید از کشتارگاه اهواز اظهار کرد: اهواز کلانشهری است که کشتارگاه کاملا مکانیزه و صنعتی در آن محرز است و در حال حاضر ایرادهایی به وضع موجود دیده شده که با نظر مجموعه دامپزشکی و محیط زیست از آن بازدید کردیم.

معاون عمرانی استاندار افزود: طبق گزارشاتی که قبلا اعلام شده بود مجدد امروز بازدید داشتیم، بر رفع موارد تاکید داریم و باید ظرف مدت زمان بسیار محدود ایرادها برطرف شود.

 

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار تصریح کرد: شهرداری اهواز باید برای جذب سرمایه گذار برنامه ریزی خوبی جهت یک کشتارگاه صنعتی مدرن داشته باشد. در حال حاضر در شهرستان باوی یک کشتارگاه صنعتی در حال احداث است که به زودی در چرخه مدار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مردم بدانند با توجه به نظری که مجموعه بهداشت و دامپزشکی داشتند وضعیت نگهداری گوشت ها و کشتاری که انجام می شود نگران کننده نیست.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: اگرچه در بخش های محیطی کشتارگاه ایرادهایی وجود داشت اما با دستور مقام قضایی امروز پلمپ می شود و ظرف یک هفته باید رفع نقص شود.

 

خانچی با بیان اینکه همه جوانب دیده شده تا در این مدت خللی در وضعیت بازار به وجود نیاید و باعث نگرانی نشود، گفت: انشالله به زودی ایرادها رفع می شود و در بازدید دو هفته آینده تحول خوبی را شاهد خواهیم بود.

 

باید به سمت کشتارگاه کاملا صنعتی حرکت کنید

رضا امینی شهردار اهواز اظهار کرد: براساس بازدید میدانی و کارشناسی صورت گرفته از کشتارگاه صنعتی شهر اهواز، به دستور دادستان بخش هایی که برای سلامت شهروندان عارضه ای ایجاد می کردند پلمپ و بهره بردار موظف شد در مدت کوتاهی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

 

شهردار اهواز افزود: در خصوص سایر بخش ها، نظافت عمومی و رعایت مسائل بهداشتی با نظرات کارشناسان ناظر بر عملکرد کشتارگاه تذکرات لازم داده شد و در بازدیدهای آینده به آنها پرداخته خواهد شد و بهره بردار باید رفع نقص نماید.

 

امینی ادامه داد: برای ادامه فعالیت کشتارگاه نیز باید سیاست گذاری شود، طبق بررسی های انجام شده تنها دو و نیم سال از مدت قرارداد بهره بردار باقیمانده است، اگر موارد بهداشتی و ضمانت های لازم برای سلامت شهروندان رعایت نشود، با ورود دادستان مکلف به رفع نقص و فسخ قرارداد هستیم. سلامت مردم برای حاکمیت اهمیت ویژه ای دارد و این تضمین به آنها داده می شود که کشتار و نگهداری گوشت در سردخانه ها مورد تایید دستگاه نظارتی و دامپزشکی است.

 

وی تاکید کرد: در سیاست گذاری آینده نیز باید به سمت کشتارگاه کاملا صنعتی برویم تا هم در تنظیم بازار و هم تضمین سلام مردم اقدامات مفیدی انجام دهیم.

 

مشکلی در گوشت مصرفی شهروندان وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی اهواز در بازدید از کشتارگاه صنعتی اهواز اظهار کرد: با توجه به نظارت های قبلی که سازمان دامپزشکی کشور و مطابق آن دامپزشکی خوزستان بر روی کشتار استحصالی که بر مصرف مردم می‌رسد، دارد تخلفاتی مشاهده شد.

 

وی افزود: در ماه‌های قبل در خصوص تخلفات دیده شده، گزارش به مراجع قضایی ارائه و تشکیل پرونده انجام شد.

 

مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی اهواز بیان کرد: برخی از تخلفات در ماه‌های قبل رفع شد و اخیرا با توجه به بازرسی های بیشتر مواردی مشاهده شد که با ورود دادستان راه حلی پیشنهاد شد، اما در محوطه اصلی کشتارگاه دام که گوشت استحصالی است مشکل خاص بهداشتی مشاهده نکردیم.

 

وی گفت: در آلایش های خوراکی یک سری مشکلات بهداشتی بود که با گزارش دامپزشکی و رای دادستان در این خصوص مراکز تا رفع نواقص کامل مسائل غیربهداشتی پلمب شد و انشالله بعد از رفع نواقص و بازرسی مجدد توسط مراجع مراکز باز می شود. در حال حاضر خوشبختانه هیچگونه مشکل خاصی در خصوص گوشت استحصالی و مصرفی شهروندان نیست.

https://hoorkhabar.ir/707859کپی شد!
125
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.