تولید ۳ میلیون خودرو نیازمند مرکز آزمون جاده‌ای و تست تصادف

هورنیوز – محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور با بیان اینکه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با همکاری دو بخش خصوصی مرکزی برای تست تصادف خودروهای داخلی طراحی کرده افزود: بسیاری از کشورهای دنیا مرکزی برای تست تصادف دارند، اما به دلیل تحریم‌ها بسیاری از این کشورها با کشور ما معامله نمی‌کنند از این رو خودروها را با واسطه به کشورهایی که مرکز تست تصادف دارند ارسال می‌کنیم که زمان طولانی و هزینه بالایی دارد.

 

وی گفت: اگر می‌خواهیم امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو و ۳ میلیون خودرو تا سال ۱۴۰۴ تولید کنیم، باید هم مرکز آزمون جاده‌ای و هم مرکزی برای انجام تمام تست‌های خودرو داشته باشیم در این باره هم اکنون کتابچه‌ای طراحی شده که نشان می‌دهد کدام تست‌ها را داریم و کدام را نداریم.

 

نجفی منش افزود: یکی از شرکت‌های تست برای سرمایه گذاری هزار میلیاردی تومانی، برنامه ریزی کرده که بتواند این تست‌ها را انجام دهد؛ باید این همت و پیگیری باشد تا هیچ قطعه و خودرویی بدون تست روانه بازار نشود و تمامی آن‌ها تست شود. حتی اگر ارتباط ما با خودروسازان و قطعه سازان دنیا هم برقرار شود یکی از واجب‌ترین کارها این است که این تست‌ها را داشته باشیم و نیاز به خارج از کشور نداشته باشیم.

 

او با بیان اینکه وظیفه اصلی سازمان ملی استاندارد ایجاد مرکزی برای تست خودرو است، گفت: سازمان ملی استاندارد، ناظر بر کیفیت قطعات و خودرو است، اما موسسه استاندارد، آزمایشگاه‌ها و مراکز لازم برای تست را ندارد این در حالی است که هر واحد تولیدی باید مراکز تست و آزمایشگاه مجهز داشته باشد و علاوه بر این سازمان استاندارد هم باید به این مراکز و آزمایشگاه‌ها مجهز باشد که در این حوزه ضعف وجود دارد.

https://hoorkhabar.ir/707846کپی شد!
43