ضرورت هدایت سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید

هورنیوز – لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رشد اقتصادی کشور نیازمند برنامه ریزی‌های مدون از سوی دولت و مجلس هستیم، گفت: تسهیل مجوزهای کسب و کار توسط دولت و ایجاد فضا برای رفع موانع تولید، روند سرمایه‌گذاری در کشور را افزایش می‌دهد و در این صورت سرمایه‌ها از بخش غیرمولد به بخش‌های مولد روانه می‌شوند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: اصلاح ساختار تولید، به حداقل رساندن فرآیند صدور مجوزها، توسعه دولت الکترونیک، توسعه کانون‌های تولیدی خرد، تکمیل زنجیره تولید با بهره‌مندی از توانایی نخبگان، تأمین مالی به هنگام، گسترش صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و تکیه بر مزیت‌های بومی تولید از محورهایی است که باید در راستای توسعه بخش تولید کشور مورد توجه قرار گیرد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید نیازمند اولویت‌بندی، تعاون و هم‌افزایی است؛ به عبارتی باید حرکت زنجیره‌ای و هماهنگ به وجود آید و بر همین اساس است که در تحقق جهش تولید علاوه بر دولت، مجلس نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز اظهار کرد: یکی از ابزارهای بانک مرکزی در راستای رشد اقتصادی کشور، بهره‌گیری از عملیات بازار باز است؛ این ابزار به عنوان یکی از سیاست‌های پولی و بانکی می‌تواند بازار دارایی را کنترل و نقدینگی سرگردان را به سمت تولید هدایت کند.

 

سیاهکلی بر ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری صاحبان سرمایه در حوزه ‫تولید تاکید کرد و افزود: اقتصادی که متکی بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است، ضمن ایجاد رفاه و رفع مشکلات معیشتی مردم، باعث جلوگیری از خسارت بر پیکره اقتصاد می‌شود. بنابراین، راهکار نجات اقتصاد کشور، در راس امور قرار دادن تولید و ایجاد انگیزه سرمایه گذاری صاحبان سرمایه است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: برای هدایت سرمایه به سمت فعالیت‌های مولد ضروری است قوانین لازم برای شناسایی و اخذ ‫مالیات بر فعالیت‌های نامولد وضع شود و همچنین نوسازی تکنولوژی تولید و عمده فرآیندهای مرتبط با جهش تولید، نیازمند تزریق منابع مالی است.

https://hoorkhabar.ir/707610کپی شد!
107
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.