برگزاری مراسم سخنرانی و روضه خوانی ماه محرم در شرکت فولاد اکسین خوزستان

هورنیوز – با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شحیطاط و مداحی رضا شرفه به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ماه محرم و همچنین سالگرد درگذشت چهار تن از کارکنان شرکت فولاد اکسین خوزستان مراسم سخنرانی و روضه خوانی در نمازخانه کوثر فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم که جمعی از مدیران و کارکنان این شرکت حضور داشته اند، قرائت زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت رضا شرفه انجام شد و در ادامه برنامه حجت الاسلام والمسلمین شحیطاط به ایراد سخن پرداخت و نکاتی را پیرامون خانواده و تربیت فرزندان بیان کرد.

 

وی گفت: والدین خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی و مهم در عرصه تربیت فرزندان نقش مهمی را ایفا می کند، به گونه ای که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: جُلُوسُ المَرءِ عِندَ عِیالِهِ أحَبُّ إلَى اللّه ِ مِنِ اعْتِکافٍ فی مَسجِدی هذا ؛نشستن مرد پیش زن و فرزندنش نزد خداوند محبوب تر است از اعتکاف در مسجد من، صرف حضور و نشستن مرد در کنار خانواده موضوعیت دارد و ارزش آن با عبادات مهمی برابری می کند.

 

ایشان با اشاره به غافل شدن اعضا خانواده از هم کلامی با یکدیگر اظهار داشتند: مومن سازگار است و با خانواده خود به گرمی و محبت برخورد می‌کند. بارها از مراجعین مسائل فرهنگی و تربیتی شنیده ام که سرپرست خانواده از توجه کافی به فرزندان و همسر غافل می شود که این نکته خود زمینه ساز بروز مشکلات بسیاری در خانواده می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین شحیطاط افزود: ذکر گفتن، گوش دادن به سخنرانی و سیر علوم مختلف در جای خود بسیار ارزش دارد، اما هیچ چیز به اندازه توجه به امر تربیتی و محبتی خانواده در سبک زندگی امروز ارزش ندارد.

 

ایشان در پایان این مراسم با با ذکر مصیبت و روضه خوانی سید الشهدا (ع)، یاد و خاطره چهار تن از کارکنان شرکت فولاد اکسین خوزستان، مرحوم صفر حبیبی نسب، محمد صادقی عطار، عیسی سلیمانی و نعیم هاشمی اطهر را که سال گذشته از میان کارکنان شرکت به رحمت ایزدی پیوستند گرامی داشت.

https://hoorkhabar.ir/708059کپی شد!
20