باید برای تولید بیشتر بنزین تمهیداتی اندیشیده شود

هورنیوز – حسین حسین زاده  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر واردات بنزین مطرح شده است، آیا این موضوع صحت دارد و یا خیر، اظهار داشت: بعد از پیک کرونا، مسافرت‌ها شروع شد و حتی در مقطع عید نوروز مصرف بنزین روزانه به ۱۱۰ تا ۱۱۴ میلیون لیتر رسید، که خوشبختانه با پیش بینی این مسئله، کمبودی در زمینه بنزین نداشتیم.

 

وی بیان کرد: میزان مصرف فعلی بنزین در مقایسه با میزان تولید آن به گونه‌ای نیست که ما بخواهیم بنزین وارد کنیم، اما باید برای آینده تمهیداتی اندیشیده شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما سالانه حدود ۴ درصد افزایش مصرف عمومی بنزین را داریم، نیاز است فرایندی طی شود که ما مجبور نشویم بنزین وارد کنیم.

 

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که برنامه دولت و مجلس افزایش قیمت بنزین نیست.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه یارانه زیادی به آب، برق و بنزین و گازوئیل داده می‌شود و عبارت دقیق تر میزان یارانه انرژی در کشور ما بسیار بالاست، نیازمند این هستیم که در این زمینه بدون آنکه به مردم لطمه‌ای وارد شود، بازنگری صورت گیرد.

 

حسین زاده گفت: اختصاص بنزین به فرد به جای خودرومحور یا بحث بهینه سازی را باید جلو ببریم تا مشکلی در زمینه انرژی و سوخت نداشته باشیم.

https://hoorkhabar.ir/707621کپی شد!
82