افزایش ذخایر نفت خام امریکا باعث کاهش قیمت نفت شد

هورنیوز – در آغاز معاملات امروز، بهای آتی نفت برنت با ۶ سنت کاهش به ۹۶ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۶ سنت کاهش به ۹۰ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

 

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، «ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۵ اوت حدود ۲.۲ میلیون بشکه افزایش داشته است.» این در حالی است که تحلیلگران کاهش ۴۰۰ هزار بشکه ذخایر نفت خام را پیش بینی کرده بودند.

 

در جریان معاملات امروز، قیمت نفت افزون بر اخبار مبنی بر افزایش ذخایر نفت خام امریکا، متأثر از اخبار روز گذشته، کاهش یافت؛ روز سه‌شنبه، پس از یک جلسه تجاری متلاطم، اخباری مبنی بر تعلیق برخی از صادرات نفت در خط لوله روسیه به اروپا از اوکراین (دروژبا Druzhba)، درز کرد که سبب نگرانی سرمایه‌گذاران از رکود انتقال نفت و در نتیجه سبب کاهش قیمت نفت شد.

 

اوکراین جریان نفت در خط لوله نفت دروژبا به بخش‌هایی از اروپای مرکزی را متوقف کرد؛ زیرا تحریم‌های غرب مانع از پرداخت هزینه‌های ترانزیت از مسکو شده است.

 

شرکت خط لوله MERO جمهوری چک اعلام کرد که انتظار دارد عرضه نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا به جمهوری چک ظرف چند روز از سر گرفته شود.

 

بر اساس بررسی‌های رویترز از سود شرکت‌ها، اگرچه نگرانی‌ها درباره رکود بالقوه جهانی به تازگی بر معاملات آتی نفت تأثیر گذاشته است، پالایشگاه‌های نفت و اپراتورهای خط لوله ایالات متحده انتظار دارند مصرف انرژی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ قوی باشد.

 

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، ۱۰ آگوست، در ساعت ۸:۰۸ به وقت تهران، با کاهش ۰.۲۵ درصدی در هر بشکه، ۹۶.۰۷ دلار معامله شد.

 

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۳۵ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۹۰ دلار و ۱۶ سنت معامله شد.

 

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۲۰ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۰۸ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

 

نقره نیز با کاهش ۰.۱۱ درصدی، ۲۰ هزار و ۴۶ دلار معامله شد.

https://hoorkhabar.ir/707596کپی شد!
53