عاشورا و تکلیف خبرنگاران در جهاد تبیین

هورنیوز – تلاقی زمانی روز خبرنگار با عاشورا، ما را در برابر یک واجب حرفه‌ای قرار می‌دهد. واجبی به نام ضرورت تاسی به سیره حضرت سجاد. همان که در کلام راهبردی حضرت آیت الله خامنه‌ای به «جهاد تبیین» فرهنگسازی شده است. در این جبهه «ما مسئولیم

 

جنگ حق و باطل، تمام نمی‌شود. این جبهه‌ها هستند که تغییر می‌کنند. یک روز، حکایت تیر است و ترکش. قصه خاکریز و سنگر. ماجرای بمب و خون و مین. دیگر روز هم می‌شود حکایت کلمه و قلم. قصه حرف و تصویر. ماجرای سایبر و فضای مجازی. مهم نیست حکایت‌ها و قصه‌ها و ماجراها. مهم این است که ایمان ما به «کل یوم عاشورا» چنان محکم شود که «کل ارض کربلا» را هم به یقین برسیم.

 

واقعیت این است که در وسط معرکه هستیم. در گرانیگاه یک مسیر طولانی که تکلیف ما را به رفتن می‌خواند. عاشورایی که باشیم و نسبت خود را با حسین(ع) به تعریفی روشن رسیده باشیم، حقیقت را هم در رفتار خود احقاق خواهیم کرد تا به احیای حق‌ها بپردازیم.

 

عاشورایی که باشیم امروز قلم در دست خواهیم داشت و در جبهه‌ای با لشکر کلماتمان عملیات خواهیم کرد که با تابلوی «جهاد تبیین» نشانه گذاری شده است. در منهج و منطقی که امام سجاد(ع) آن را الگویند. به زبانی که سخنگوی جریان امامت، حضرت زینب(س) بدان زبان باز می‌کند تا افق‌های پیش رو از انسداد یزید خواسته خارج شود. فکر می‌کنم تلاقی زمانی روز خبرنگار با عاشورا، ما را در برابر یک واجب حرفه‌ای قرار می‌دهد. واجبی به نام ضرورت تاسی به سیره حضرت سجاد. همان که در کلام راهبردی حضرت آیت الله خامنه‌ای به «جهاد تبیین» فرهنگ سازی شده است. در این جبهه «ما مسئولیم» ما اصحاب رسانه، ما قلمداران، ما کنشگران فضای مجازی. افسران این جبهه جهادی ماییم. سرخط را هم رهبر فرزانه انقلاب داده‌اند. آن هم در سپهر سرمشقی که حضرت سجاد نوشته‌اند. ماییم که باید سرخط را بگیریم و در صفحه رفتار شخصی و زیست اجتماعی خود آن سرمشق را رسم زندگی کنیم.

 

آن روز یزیدیان می‌خواستند کربلا در کربلا بماند و نام و مرام حسین(ع) نیز چون پیکر بی‌سرش دفن شود اما سیره امامت سجاد و سخنگویی زینب آن را به خوابی بی‌تعبیر تبدیل کرد. امروز اما باطل کرداران با تحریف واقعیت‌ها در تلاشند تا حق را بکشند و باطل را با لباس اتو کشیده حق بر صدر بنشانند. اینجاست که غیرت زینبی باید به خروش باشد و کیاست سجادی از قلم‌ها بتراود و با تبیین در برابر تحریف قد علم کند.

 

تبیین البته نیازمند پیش‌نیازی به نام تحقیق و پیشرانی به نام ایمان است. این دو که به وجود آمد، خبرنگار تراز انقلاب متولد می‌شود. تکثیر این نسل، رسانه تراز را ایجاد می‌کند. رسانه تراز هم خود بسان خاکریزی نفوذناپذیر در جبهه حق قد می‌کشد و سر راه کسانی راه‌بندان ایجاد می‌کند که تخصص شان راه بندان کردن در مسیر فهم مردم است. آنان روایت جعل می‌کنند برای تعمیق جهل در مردم. ما باید واقعیت‌ها را حقیقت‌ها را در قالب روایت‌های روشن بیان کنیم تا جهل‌زدا و آگاهی‌بخش باشد. این تکلیف امروز ماست که از سرمشق امام سجاد می‌نویسیم. حکم این است و تکلیف نیز این. یا علی!

 

عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور

https://hoorkhabar.ir/707437کپی شد!
59