راهبرد وزارت نفت و صنایع پتروشیمی قطع وابستگی به خارج از کشور است

هورنیوز – مرتضی شاه‌میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: همواره دشمنان ملت ایران در تلاش برای توقف توسعه اقتصادی کشور هستند و به‌همین دلیل در ادوار مختلف، اشخاص و صنایع مختلف کشور در ردیف تحریم‌ها قرار می گیرند.

 

وی بر کاهش وابستگی این صنعت به خارج از کشور تا پایان دولت سیزدهم تاکید کرد و ادامه‌ داد: تحریم‌ها با هدف اخلال در روند تولید محصول و آسیب به معیشت مردم اعمال می‌شود لذا باید با اقتدار در مقابل این بدخواهی دشمنان ایستادگی کرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بیش از ۵۰ سال از فعالیت صنعت پتروشیمی در ایران می‌گذرد گفت: با این وجود همچنان ۴۰ تا ۵۰ درصد این صنعت در حوزه تجهیزات به خارج از کشور وابسته است.

 

شاه‌میرزایی با تاکید بر این نکته که باید تا پایان دولت سیزدهم شاهد بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در این صنعت باشیم اظهار داشت: این اولویت، به‌عنوان یک راهبرد اساسی صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود و تحقق آن در ردیف تکالیفی است که برای آن، از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های کابردی شروع شده است.

 

معاون وزیر نفت تحقق این چشم انداز را درگرو مشارکت و همکاری کاربردی‌تر صنعت با شرکت‌های دانش بنیان، سازندگان و مراکز دانشگاهی دانست و گفت: در همین راستا، یکی از نخبگان حوزه فناوری جهت مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعیین شده است.

 

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان‌ کرد: صنایع حوزه پتروشیمی، در صورتی اجازه سفارش خارجی خواهند داشت که ساخت تجهیزات برای واحدهای آنها توسط سازندگان تجهیزات داخلی زمان‌بر باشد.

 

شاه‌میرزایی به توانمندی مهندسان داخلی کشور برای تولید تجهیزات مورد نیاز در این صنعت اشاره کرد و گفت: به واسطه این توانمندی‌ها، کشورهای دوست و هم‌پیمان با ایران، متقاضی ساخت برخی از تجهیزات صنایع این کشورها هستند و در رفت و آمدهای اخیر که صورت گرفته، توافق‌هایی نیز منعقد شده است.

 

فروش محصولات نیمه خام در صنعت پتروشیمی به خط پایان رسیده است

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بخش دیگری از این آیین به اهمیت توسعه اقتصادی کشور اشاره‌ کرد و گفت: کشور درگیر جنگ اقتصادی است و صنعت پتروشیمی در خط مقدم آن قرار دارد.

 

وی بیان‌داشت: این صنعت، در اقتصاد کشور از نقش تعیین کننده‌ای برخوردار است و برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به بدنه اقتصادی کشور، به سمت تکمیل کامل زنجیره ارزش تولید محصولات پتروشیمی حرکت می‌کند.

 

شاه‌میرزایی بکارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی را ضروری عنوان‌کرد و گفت: باید بستر مطلوبی فراهم شود تا با مشارکت سرمایه‌گذاران این زنجیره تکمیل و از فروش نیمه خام محصولاتمان جلوگیری کنیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان‌کرد: با تحقق این فرآیند، رشد اقتصادی بالا، ثروت آفرینی، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی بیشتر در صنعت پتروشیمی بطور توامان محقق خواهد شد.

 

توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در استان خوزستان

مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی همچنین به پیگیری‌های انجام شده برای آغاز عملیات طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در استان خوزستان اشاره‌کرد و گفت: محدوده این طرح نباید کمتر از گستره فعلی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر باشد.

 

شاه میرزایی در آیین ابلاغ حکم فرماندهی ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی، برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تحقق تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و ایجاد اشتغال مولد را محقق خواهد کرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همکاری مسئولان و تصمیم گیران ملی، استانی برای اجرایی شدن طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را خواستار شد و گفت: منطقه جدید پتروشیمی در استان، یکی از جنبه‌های مهم برای کاهش فروش محصولات نیمه خام است.

 

شاه‌میرزایی اضافه‌کرد: بهره‌برداری از این طرح، با جدیت در دستور کار قرار دارد و برای اجرایی شدن آن، همکاری‌ های بین بخشی یک اولویت اصلی محسوب‌ می‌شود.

 

شرکت های پتروشیمی مکلف به انجام مسئولیت های اجتماعی با محوریت شورای راهبردی

معاون وزیر نفت به موضوع پیشرفت متوازن مناطق همجوار مجتمع‌های پتروشیمی و ضرورت انسجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها اشاره‌ کرد و افزود: انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، یک الزام قانونی است و ایفای منسجم تعهدات باید مورد توجه ویژه شرکت‌های پتروشیمی قرار گیرد.

 

وی ادامه‌ داد: به‌منظور تامین منابع مالی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، برای هرکدام از شرکت‌ها سهمی تعیین شده که باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

 

شاه میرزایی افزود: مسئولیت‌های اجتماعی، همکاری ساکنان مناطق همجوار با صنعت را درپی دارد و با همت شورای راهبردی، بخشی از محرومیت‌های موجود رفع خواهند شد.

 

شرکت‌های پتروشیمی در خدمات رسانی به مواکب مسیرهای اربعین حسینی مشارکت کنند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر مشارکت شرکت‌های پتروشیمی در خدمات رسانی به مواکب مسیرهای اربعین حسینی تاکیدکرد و افزود: با همت در انجام خدمات رسانی مطلوب، مراسم پیاده روی اربعین حسینی با شرایطی بهتر برگزار خواهد شد.

 

وی یادآورشد: همچنین، همکاری در بهبود زیرساخت های اربعین در مرزها نیز مورد توجه شرکت‌های پتروشیمی قرار گرفته است.

 

در این نشست، حکم فرماندهی ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به “پیام برزگر” مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ابلاغ شد.

 

https://hoorkhabar.ir/707379کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.