خوزستان رتبه دوم بیکاری کشور/ تأمین امنیت از اولویت‌های مطالبات مردم استان

هورنیوز – چندی پیش در فضای مجازی کارزار درخواست تامین امنیت شهر اهواز با ۷۷۶۰ امضا به راه افتاد اما پس از مدتی با دستور مقام قضایی این کارزار حذف شد و تا امروز هم توضیحی در این‌باره داده نشده است.

 

در این باره قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس اظهار کرد: از کارزار خبری ندارم. من به نیابت از کل نمایندگان استان خوزستان می‌گویم؛ همه‌ی شهرهای خوزستان به امنیت نیاز دارند. همیشه در جلسات مجمع با مسئولان استانی و حتی کشوری مطرح می‌شود که تأمین امنیت شهروندان در استان خوزستان از اولویت‌های مطالبات مردم شریف خوزستان است. اگر این ۷۰۰۰ نفر مطالبه تامین امنیت دارند، تامین آن به عنوان مهم‌ترین شاخصه برای شهروندان، بر عهده دولت است.

 

وی افزود: تأمین امنیت یعنی تأمین اقتصاد و زندگی؛ چرا که هر توسعه و هر پیشرفتی که صورت می‌گیرد زیر سایه امنیت است. اگر احساس امنیت مردم خوزستان در سطح پایین باشد اثر مستقیمی بر زندگی و توسعه عمرانی اقتصادی و صنعتی خواهد گذاشت. امروز نمایندگان، مسئولان اجرایی خوزستان و مردم مطالبه جدی از دولت باب امنیت شهروندان دارند.

 

وی ادامه داد: همه‌ی شهروندان ایران به ویژه مرزنشینان و مردم خوزستان مطالبه خود را از دولت در خصوص تأمین امنیت خواستار هستند؛ از جمله جمع‌آوری سلاح‌ها، جلوگیری از تیراندازی‌ها، سرقت‌های مسلحانه و جلوگیری از بزه‌های نامتعارفی که در سطح و حاشیه شهرها استان خوزستان صورت می‌گیرد.

 

دولت متولی برقراری امنیت است

ساعدی در خصوص متولی برقراری امنیت گفت: متولی برقراری امنیت؛ دولت، دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و بسیج است. در بحث امنیت بسیاری از نهادها و ارگان‌ها با هم مرتبط و به صورت زنجیروار به هم متصل هستند و در مقابل مردم هم باید یار و یاور باشند تا معنی واقعی امنیت محقق شود.

 

استان خوزستان بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشوراز نظر نرخ بیکاری دارد

نماینده خوزستان در باب نرخ بیکاری در استان نیز افزود: استان خوزستان بعد از سیستان و بلوچستان از نظر رتبه دومین استان کشور است که نرخ بیکاری بالایی دارد. علی رغم ظرفیت‌هایی که خوزستان در نفت، صنایع مادر و قطب پتروشیمی ایران دارد، متأسفانه نرخ بیکاری ما غیرقابل قبول است؛ یعنی با توجه به ظرفیت‌های وسیع نفتی در دشت آزادگان و هویزه نرخ بیکاری ۳۷ درصد است. تمام خوزستانی‌ها و مجمع نمایندگان خوزستان یکی از مهم‌ترین چالش‌های خوزستان را بیکاری می‌دانند و این مشکل استان را به دولت منتقل می‌کنند و انتظار داریم دولت به این مسأله به طور جدی ورود کند. این بیکاری برای جامعه آفت است، چون هر چقدر با بیکاری مبارزه کنیم و سطح اشتغال را بالا ببریم سطح امنیت بالا و از بزهکاری‌ و ناامنی‌ها کاسته می‌شود.

 

دولت قول و قرارهایی داد که باز مردم به انتظار نشستند

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۱۰ ماه از عملکرد دولت سیزدهم گذشته، تیم دولت به مشکلات مردم خوزستان واقف هستند. طی سفری که آقای رییسی به خوزستان داشتند، خوزستان را یک استان استراتژیک، با ظرفیت و قابلیت‌های بالا و البته محروم تلقی کردند و در این باره قول و قرارهایی دادند که باز مردم به انتظار نشستند تا دولت سیزدهم که دولت انقلابی است ببینند برای حل مشکل جوان‌ها در جهت اشتغال و محرومیت عمرانی، توسعه اقتصادی چه برنامه‌هایی دارد.

https://hoorkhabar.ir/707323کپی شد!
22