یک چهارم ازدواج ها سال گذشته در خوزستان، به طلاق ختم شد

هورنیوز – پرویز امیری معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: سال قبل ۴۰ هزار و ۳۹۲ ازدواج در استان خوزستان ثبت شد که ۳۷ هزار و ۲۹۶ مورد آن شهری و سه هزار و ۹۶ مورد روستایی بود. در همین بازه زمانی ۱۰ هزار و ۲۴۸ مورد طلاق صورت گرفت که، ۹ هزار و ۶۹۳ مورد شهری و ۵۵۵ مورد در مناطق روستایی این استان بود.

 

ثبت ۱۲ هزار و ۶۷۸ مورد ازدواج در اهواز

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: شهرستان اهواز با ۱۲ هزار و ۶۷۸ مورد ازدواج و سه هزار و ۷۱۹ مورد طلاق بیشترین آمار را در بین شهرهای استان در سال گذشته داشت.

 

او افزود: عمده مشکل جوانان در مسیر ازدواج، بحث اشتغال و مسکن است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد همچنین میزان تسهیلات ازدواج باید افزایش یابد و به آسانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

 

امیری گفت: متاسفانه خیلی از زوج های جوان آگاهی کاملی نسبت به زندگی زناشویی نداشته و از مراکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج کمتر بهره می گیرند به همین دلیل هر اختلافی که بین طرفین ایجاد شود سریعا به درگیری و تنش کشیده می شود.

 

استفاده از ظرفیت سمن ها برای پیشگیری از بیماری های واگیر

امیری در ادامه به فعالیت سمن های استان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد به صورت ویژه در جهت پیشگیری از بیماری های واگیردار و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود.

 

وی عنوان کرد: بنا داریم از ظرفیت خانه های جوان جهت استقرار کادر بهداشت و خدمات رسانی به مردم استان استفاده کنیم.

 

مهمترین مشکل و دغدغه جوانان مسئله اشتغال است

امیری با اشاره به اینکه مهمترین مشکل و دغدغه جوانان مسئله اشتغال است که باید برای آن فکر اساسی کرد گفت: مهمترین گلایه به‌ حق جوانان از مسئولان مبحث اشتغال است زیرا حجم بزرگی از جامعه را جوانان تشکیل می دهند و باید فضای لازم برای فعالیت آنها فراهم شود.

 

وزارت ورزش و جوانان به تنهایی مسئول حل مشکلات جوانان نیست

وی افزود: حل مشکلات جوانان تنها مربوط به وزارت ورزش و جوانان نیست زیرا بسیاری از نهادهای دولتی، عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند و آنها نیز سهم بسیاری برای حل مشکلات جوانان دارند.

 

امیری گفت: در شرایط کنونی و با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه، تا زمانی که بحث اشتغال جوانان حل نشود، نمی‌توان به فکر امور دیگر آنها بود. موضوع جوانان صرفا مقوله ورزش نیست و گستره آن شامل تمام اقشار جامعه است که در صورت عدم توجه به این امر، مشکلات گریبانگیر تمام خانواده‌ها خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/707177کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.