وعده های دولت درباره خودرو عملی نخواهد شد

هورنیوز – مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عرضه خودرو در بورس اظهارکرد: در حال حاضر ما درباره بیماری صحبت می کنیم که داروی آن به میزان کافی در دسترس نیست و تلاش داریم روش های عرضه دارو را به اصطلاح تغییر دهیم.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: به واقع نیاز کشور و بازار به کالای خودرو بیش از آنچیزی است که تولید و عرضه می شود. کمبود درعرضه خودرو حتما به ایجاد رانت و فساد دامن خواهد زد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته عرضه خودرو در بورس کالا با رانتی کمتر همراه خواهد بود. اما در هر صورت به دلیل اینکه خودرو کم تولید می شود، این مسئله حائز اشکال است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بالاخره باید اصل موضوع خودرو در کشور حل و فصل شود، بیان کرد: اینکه خودرو در بورس عرضه شود و یا خیر، یک موضوع فرعی است.

 

وی با طرح این سوال که چه زمانی می خواهد کمبود در عرضه خودرو جبران و کیفیت خودروی داخل ارتقا پیدا کند؟ بیان کرد: بنده معتقدم دولت از حل موضوع خودرو در کشور عاجز است.

 

او با بیان اینکه واردات خودرو حتما می تواند به کنترل بازار خودرو کمک کند، تصریح کرد: البته واردات خودرو راه حل ریشه ای این موضوع نیست گرچه می تواند به صورت مسکن بازار را آرام کند.

 

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اظهارات نمایندگان درباره واردات خودروهای بی کیفیت در قالب تدوین آئین نامه واردات خودرو بیان کرد: این موضوع هم شرایط را بدتر خواهد کرد. همین موضوع نشان می دهد که سیاست واحد و خوبی اتخاذ نشده است و دولت باید در این زمینه بهتر تصمیم گیری کند.

 

رضاخواه بیان کرد: اینکه صرفا بخواهیم به دلیل فشار رسانه ها و افکار عمومی یک مسیری را باز کنیم و التهابات را کاهش کنیم اما این مسیر، مسیر درستی نباشد، خود این موضوع مشکلات را دو چندان خواهد کرد لذا این موضوع نشان می دهد کسانی که برای این بخش تصمیم گیری می کنند، بلند مدت فکر نمی کنند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نیاز خودرویی کشور باید تامین شود، اظهارکرد: حتی خودروهای بخش خصوصی ما کیفیت لازم را ندارند و قیمت های بالایی دارند.

 

این نماینده مجلس اظهارکرد: وعده هایی که برای واردات خودرو داده شده، با وضعیتی که مشاهده می شود قابل وصول نیست و این مسئله حتما بازار خودرو را پر چالش تر خواهد کرد و نتیجه آن این خواهد بود که اگر دولت وعده بدهد و آن را عملی نکند هم افکارعمومی و هم مجلس عصبانی تر خواهند شد و نسبت به این موضوعات واکنش نشان خواهند داد.

https://hoorkhabar.ir/707147کپی شد!
53