خوزستان همچنان رتبه بالای جدول بیکاری در کشور!

هورنیوز – مطابق آخرین آمار مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار بهار ۱۴۰۱ بیانگر این است که ۹٫۲ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل ( بهار ۱۴۰۰) ،۰٫۴ درصد افزایش یافته است.

 

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که استان کرمانشاه با ۱۵٫۴ درصد، بیشترین نرخ بیکاری را در میان استان‌ها دارد بعد از آن هرمزگان نیز با ۱۵٫۳درصد در رتبه دوم قرار دارد.

 

پس از این استان‌ها، خوزستان (۱۴٫۱درصد)، لرستان (۱۲٫۸ درصد)، سیستان‌وبلوچستان (۱۲٫۸ درصد) و اصفهان (۱۲٫۳ درصد)، به ترتیب در رتبه‌های بعدی نرخ بیکاری هستند.

 

همچنین استان های زنجان با ۵٫۴ درصد و سمنان با ۶٫۱ درصد و همدان با ۶٫۵ درصد کمترین نرخ بیکاری را دارند و به عبارتی کمترین جمعیت بیکار را در کشور دارند.

 

از دیگر مباحث مهم در گزارش های مرکز آمار سهم اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. سهم اشتغال در بخش کشاورزی بهار سال جاری ۱۶درصد بود. در حالی که این شاخص در بهار سال گذشته، ۱۷٫۹ درصد بود‌. سهم اشتغال در بخش صنعت نیز در بهار امسال ۰٫۵ درصد کاهش داشته است.

 

https://hoorkhabar.ir/707108کپی شد!
140
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.