تداوم کاهش تولید فولاد خام چین

هورنیوز – احتمالاً در اواسط و اواخر ژوئیه تولید فولاد خام چین با کاهش بیشتری مواجه خواهد بود زیرا در پی افزایش زیان، تعداد بیشتری از کارخانه های فولاد مجبور به کاهش تولید شده اند.

 

چگونگی کاهش تولید فولاد خام چین
انتظار می‌ رود کاهش تولید فولاد خام چین از قیمت‌ های داخلی این محصول که از ماه می به دلیل تقاضای بسیار کم و در عین حال مازاد عرضه به شدت کاهش یافته است، حمایت کند.

 

با این حال، منابع صنعتی به S&P Global Commodity Insights گفتند، انتظار می رود روند بازگشت قیمت ها بسیار کند باشد، زیرا کارخانه های فولاد به محض بهبود حاشیه سود این محصول، مانع کاهش تولید فولاد خام خواهند شد.

 

طبق محاسبات S&P Global که بر اساس داده های منابع بازار انجام شده است، به دلیل کارهای مربوط به تعمیر و نگهداری کوره بلند که به تازگی برنامه ریزی شده و بیشتر در شرق و شمال چین انجام می شود، احتمالاً تولید روزانه فولاد خام طی ۱۵ تا ۳۱ ژوئیه حداقل ۴۰۰۰۰ تن در روز کاهش یابد.

 

تأثیر کاهش تولید فولاد بر بازار این محصول
داده‌ های S&P Global نشان داد که با کاهش تولید کارخانه‌ ها، حاشیه سود فروش داخلی میلگرد در طی ۸ تا ۱۵ ژوئیه از منفی ۲۷ دلار در هر تن به منفی ۶۲ دلار در هر تن و کویل نورد گرم از منفی ۳۷ دلار در هر تن به منفی ۱۰۲ دلار در تن کاهش یافت.

 

طبق گزارش انجمن آهن و فولاد چین، تولید روزانه آهن خام این کشور در ۱ – ۱۰ ژوئیه ۳.۳ درصد معادل ۲.۴۷۸ میلیون تن نسبت به ژوئن کاهش یافت. این بدان معناست که تولید روزانه برای بقیه ماه جولای می تواند تا حداکثر ۲.۴۳۸ میلیون تن کاهش یابد.

 

پیش بینی کاهش هرچه بیشتر تولید فولاد خام چین
بر اساس داده های موجود، سطح تولید روزانه آهن خام چین در ۱ – ۱۰ ژوئیه همچنان بالاتر از ۲.۳۵ میلیون تن در ژوئیه ۲۰۲۱ خواهد بود. به گفته منابع صنعتی، با افزودن به مازاد عرضه، روند کاهش تولید فولاد خام در اواسط و اواخر ژوئیه حتی کندتر خواهد بود، زیرا اخیراً قراضه ارزان برخی از فولادسازان کوره قوس الکتریکی را به سیاهی کشانده است و به آنها اجازه می دهد تولید را از سر بگیرند.

 

کاهش تولید فولاد ممکن است به قیمت این محصول کمک کند، اما فقط به طور موقت، زیرا زمانی که میزان تقاضا بهبود یابد، تولید فولاد نیز به سرعت بهبود می‌ یابد و دوباره حرکت صعودی را تضعیف می‌ کند.

 

برخی منابع بر این باور بودند که تقاضای فولاد، به ویژه در بخش زیرساخت، در ماه های آگوست و سپتامبر به شدت بهبود خواهد یافت، اما افزایش تولید فولاد، بازگشت بهای آن را محدود می کند.

https://hoorkhabar.ir/706992کپی شد!
34
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.