جزئیات جدید تفاهمنامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه

هورنیوز – محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ۲۵ میلیارد دلار برای توسعه میادین گازی و تکمیل پروژه ال ان جی و ۱۵ میلیارد دلار نیز برای توسعه ۶ میدان نفتی خواهد شد که توسعه کرنج، آذر، چنگوله، آب تیمور و منصوری از جمله این میادین هستند.

 

وی افزود: تفاهمنامه‌ای که به امضا رسید بناست به سرعت کار مطالعات مفاد آن انجام شود و بلافاصله درصورت موافقت شرکت ملی نفت ایران با پیشنهاد فنی و اقتصادی طرف سرمایه گذار و شرکت گازپروم وارد مرحله‌ی انعقاد قرارداد شویم که این همکاری‌ها از نوع بلند مدت خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در حال حاضر قرار داد سرمایه گذاری در هفت میدان نفتی با شرکت‌های متعدد روسی داریم که ارزش این قراردادها حدود ۴ میلیار دلار است و پیشرفت قابل توجهی دارند که میادین پایدار غرب و آبان در منطقه غرب کشور از جمله این میادین هستند.

 

خجسه مهر از بهره برداری در فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز تا پایان سال خبر داد و گفت: در چند سال گذشته توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که مرزی‌ترین فاز ما با کشور همسایه است و توسط شرکت زیاده طلب توتال که به دلیل تحریم‌ها کنار کشید، با شروع به کار دولت سیزدهم و با اتکا به توان داخل برای تولید زود هنگام، کار حفاری رو شروع کرده و امروز تقریباً حفاری بخشی از چاه‌ها و خرید کالا و تجهیزاتش نیز به اتمام رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: در زمستان سال گذشته برای اولین بار حداکثر میزان تولید از میدان مشترک پارس جنوبی به میزان ۷۰۵ میلیون متر مکعب در روز رسید که اولین ردیف پالایشگاهی پالایشگاه فاز ۱۴ نیز وارد بهره برداری شد که تا پایان امسال سه ردیف آن نیز به بهره برداری خواهند رسید.

https://hoorkhabar.ir/706974کپی شد!
81