بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی در مسیر توسعه متوازن صنعت پتروشیمی

هورنیوز – مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت اظهار کرد: باید سیره رسول اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و امامان همواره مورد توجه باشد و در تمامی مراحل زندگی آموزه‌های دینی سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه ضرورت دارد نسل جدید و فرزندان خود را با تاریخ اسلام آشنا کنیم، گفت: ایرانیان دارای هزاران سال تمدن هستند و با عزت و افتخار دین اسلام را پذیرفته‌اند و باید تلاش کرد با عزمی ملی در راه پیشرفت و توسعه کشورمان گام برداریم.

 

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشور وجود دارد، تأکید کرد: توسعه این صنعت در سواحل جنوبی کشور به‌دلیل آب‌بر بودن صنعت پتروشیمی به‌ویژه در استان‌های بوشهر و خوزستان، همچنین منطقه مکران در حال انجام است و محصولات متنوعی در بخش بالادستی پتروشیمی تولید می‌شود.

 

وی ادامه داد: در دیگر نقاط کشور نیز می‌توان همسو با تکمیل زنجیره ارزش، محصولات مورد اشاره را به صنایع تکمیلی تبدیل و با کاهش خام‌فروشی به سوی تولید محصولات نهایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر حرکت کرد.

 

شاهمیرزایی افزود: ۶۸ مجتمع پتروشیمی با ظرفیت ۹۰ میلیون تن در کشور در حال فعالیت هستند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا ۱۰ سال آینده، ظرفیت تولید به بیش از ۲۰۰ میلون تن خواهد رسید که این دستاورد افتخاری برای کشور و صنعت پتروشیمی ایران است.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه همه فعالان خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی باید با استفاده از همه توانایی‌ها و دانش خود شبانه‌روز تلاش کنند تا اهداف پیش‌بینی‌شده تحقق یابد، گفت: در گذشته ساخت و نگهداری مجتمع‌ها را نیروهای خارجی انجام می‌دادند، اما امروز با تلاش نیروهای توانمند ایرانی بسیاری از بخش‌های توسعه صنعت از سوی شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

 

وی اظهار کرد: باید تلاش کرد از ظرفیت‌های دانشگاهی، مراکز پژوهشی، همچنین سازندگان داخلی بیش از گذشته بهره‌مند شد و در این زمینه نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری نیز می‌تواند اثربخش باشد.

 

شاهمیرزایی گفت: با تلاش و پشتکار می‌توان برنامه‌های توسعه‌ای را در مسیر تکمیل زنجیره ارزش تحقق بخشید و در سال‌های آینده نقش جوانان برای توسعه این صنعت ارزش‌آفرین دارای اهمیت خاصی خواهد بود و باید آنها صنعت و دانش را تکمیل کنند.

https://hoorkhabar.ir/706917کپی شد!
69