دانشگاه علوم پزشکی اهواز روند واگذاری بخش های تصویری برداری(سی تی اسکن) بیمارستانها را شفاف کند

هورنیوز – در یک گزارش رسیده به این رسانه آمده: بررسی ها نشان میدهد دکتر محمدحسین سرمست شوشتری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بدون رعایت قوانین و مقررات مناقصه، طی یک قرارداد کاملا متفاوت نسبت به شرایط و اسناد بارگذاری شده در سایت مناقصات دانشگاه، اقدام به واگذاری مراکز تصویر برداری(سی تی اسکن) زیر مجموعه دانشگاه با شرایط ایده آل به سود یک شرکت غیربومی استان به نام شرکت مپنا نموده است!؟

 

در قرارداد مورد بحث این دانشگاه متعهد و مکلف به رعایت بندهای پیشنهادی از طرف شرکت مذکور است، درحالیکه مطابق شرایط و اسناد مناقصه بارگذاری شده در سایت دانشگاه، شرکت طرف قرارداد و برنده مناقصه میبایست متعهد و مکلف به رعایت ۸۶ بند اعلام شده از طرف دانشگاه باشد. به طور خلاصه برخی از تعهدات دانشگاه به این شرکت که در قرارداد مذکور ثبت شده را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

به طور مثال در ماده ۳ قرارداد، قدرالسهم شرکت از کل درآمدهای حاصل از بهره‌برداری(جزء فنی و حرفه ای)، اعم از درآمد های نقدی و غیر نقدی(بیمه) بر اساس مدل مالی پیشنهادی شرکت در نظر گرفته شده است در حالیکه در شرایط مندرج در اسناد مناقصه و قراردادهای سال قبل قدرالسهم شرکت از محل جزء فنی درآمد در نظر گرفته شده بود.

 

در ماده ۵ این قرارداد، دانشگاه اجازه فروش کلیه اقلام مصرفی و ملزومات پزشکی مرتبط با موضوع قرارداد را با تعرفه دولتی از طریق پوز بانکی متصل به حساب اختصاصی شرکت صادر نموده است. در صورتیکه در شرایط مناقصه و قراردادهای سال قبل شرکت حق راه اندازی صندوق مجزا را نداشته و می بایست کلیه درآمدهای حاصله به حساب درآمد اختصاصی دانشگاه واریز شود.

 

در ماده ۴ قرارداد دانشگاه متعهد می شود سهم شرکت از درآمد بیمه ای بیماران بستری و سرپایی را حداکثر یک ماه پس از وصول از سازمان های بیمه گر به شرکت پرداخت کند و دانشگاه مکلف است واریز مبالغ بیمه ای را به صورت ماهانه به شرکت اعلام نماید، این در حالیست که تنها شرکت فعلی و بومی مرکز سی تی اسکن بیمارستان گلستان مبالغ هنگفتی طلب دارد! موارد و شبهات فراوان دیگری نیز در این پرونده وجود دارد که نیاز به شرح مفصل دارد و از حوصله ی این گزارش خارج است.

 

جالب تر اینکه این شرکت غیر بومی اقدام به استقرار یکی از ارزان‌ترین دستگاه های سی تی اسکن ۱۶ اسلایس زیمنس در بیمارستان امام خمینی اهواز نموده که نسبت به دستگاه های موجود که ده سال پیش نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته اند از امکانات و کیفیت کمتری برخوردار است و بدلیل سرعت پایین قادر به انجام آنژیوگرافی ریه و سایر آنژیوها نیست و تصاویرکاربر را دچار مشکل می کند و قطعا بیماران ریوی و داخلی در این بیمارستان که مرکز بیماران ریوی و داخلی است در آینده باید به سایر مراکز  درمانی مراجعه کنند.

 

دکتر سرمست در حالی اقدام به واگذاری یک طرفه مراکز تصویری برداری دانشگاه نموده که شرکت های بومی استان سال ها و خصوصا در دو سال مبارزه با اپیدمی کرونا شبانه روز با تعامل با دانشگاه و با وجود مطالبات چند میلیاردی عقب مانده خود به بیماران خدمت نموده اند و حاضر به همکاری با چنین شرایطی که در تفاهم نامه آمده است هستند.

 

این قرارداد که بصورت مشکوکی به سود یک شرکت غیربومی منعقد شده شبهات فراوانی دارد و وجود تعارض منافع در این پروژه را پررنگ می کند. لذا از دستگاه های نظارتی درخواست داریم هرچه سریعتر به این موضوع ورود کرده و از چنین قراردهای یک طرفه که منجر به آسیب به بیت المال شده و دانشگاه را در آینده دچار چالش خواهد نمود جلوگیری نمایند.

 

این رسانه در خصوص گزارش مذکور منتظر پاسخ از دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

 

فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/706848کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.