افشای اضلاع مثلثی مشکوک در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

هورنیوز – این عکس، مثلث رشید قانعی مدیرعامل جدید شرکت پترول، محمدرضا کریمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند و حسن نشان زاده مقدم معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در کنار هم نشان می‌دهد؛ در عکسی که هفته گذشته در پتروشیمی اروند انداخته شده است. هر سه، حکم مدیریت خود را در مسئولیت‌های فوق در پنج ماه اخیر دریافت کرده‌اند. اما یک رابطه بین این مثلث وجود دارد که آنها را به هم پیوند داده است!

شرکت دانش بنیان آتیه پردازان ظهور شریف، شرکتی است که مثلث قانعی، کریمی و نشان زاده را به هم پیوند داده است. این شرکت فعالیت خود را در حوزه آب و انرژی کشور با گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد. مهدی شفیعی مدیرعامل هلدینگ آتیه پردازان شریف است و رشید قانعی مدیرعامل فعلی پترول، شریک او و از سرمایه گذاران این شرکت است.

 

آتیه پردازان ظهور شریف که نام آن در خبرها به نام آتیه پردازان شریف مطرح می‌شود، بطور مستقیم و گاها از طریق شرکت‌های زیرمجموعه از چند سال قبل چندین پروژه در شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس از جمله پتروشیمی اروند و شرکت‌های مبین انرژی و دماوند انرژی را آغاز کرده و برخی قراردادها نیز به پایان رسیده است. برخی مدعی هستند آتیه پردازان شریف، با لابی گسترده با مدیران ارشد به بهانه حمایت از ساخت داخل با روش‌های مختلف از جمله ترک تشریفات موفق به انعقاد قرارداد شده است که البته شواهدی نیز در این زمینه وجود دارد.

 

ارتباطات مدیران آتیه پردازان شریف، یعنی شفیعی و قانعی با حسن نشان زاده در هلدینگ خلیج فارس که از پشتیبانی عبدالعلی علی عسگری مدیرعامل هلدینگ هم برخوردار است موجب انعقاد قراردادهایی شده که در نوع خود جالب است:

۱- انعقاد قرارداد پوشش دهی ۸۰۰ عدد آند و کاتد  به مدت پنج سال به ارزش میلیاردها تومان بین پتروشیمی اروند (در زمان مدیریت نشان زاده) و آتیه پردازان شریف در اسفند ۱۴۰۰

 

۲- قرارداد اختصاص ۱۰ هزار تن پنتان پلاس در سال به آتیه پردازان شریف توسط پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس (با امضای محمود امین نژاد، مدیرعامل بیدبلند خلیج فارس در اسفند ۱۴۰۰)

 

۳- تصاحب پست های مدیریتی و کلان هلدینگ خلیج فارس توسط مدیران و مالکان شرکت آتیه پردازان ظهر شریف، حسن نشان زاده و محمدرضا کریمی

 

در این میان پرسش هایی در ذهن ایجاد می شود که خوب است نهادهای نظارتی، این پرسشها را با آقای علی عسکری مطرح کرده و از او بخواهند این موارد را روشن کنند:

۱- علت عقد قرار داد ۵ ساله با یک شرکت خاص چیست؟ این درحالیست که بیش از ده ها شرکت داخلی در این زمینه فعال هستند. آیا  در عقد این قرارداد، آیین نامه معاملات هلدینگ رعایت شده است؟

 

۲- علت تقاضای اختصاص وام دولتی از صندوق پژوهش و فناوری نفت به یک شرکت خصوصی (آتیه پردازان شریف) توسط حسن نشان زاده مدیرعامل وقت اروند چیست؟

 

۳- واحدهای نظارتی از محمود امین نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس سوال کنند که دستور اختصاص خوراک به یک شرکت خصوصی مطابق کدام یک از مقررات بوده است؟ آیا شرکت ملی صنایع پتروشیمی بعنوان تنظیم گر بین شرکت ها  تخصیص خوراک به شرکت آتیه پردازان شریف را تایید کرده است؟

 

طبق روال جاری، شرکت های پتروشیمی و مصرف کننده مواد شیمیایی به دو روش تامین خوراک می کنند:

الف: ثبت نام در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت که پس از تایید، به شرکت سهمیه خوراک اختصاص می یابد و شرکت فقط از طریق بورس کالا خوراک مورد نیاز را دریافت می کند.

ب: خوراک بین مجتمعی (این موضوع مختص شرکت های پتروشیمی است)

 

۴- رشید قانعی بعنوان سهام دار، عضو هیات مدیره (در زمانی رییس هیات مدیره) شرکت آتیه پردازان ظهور شریف، به طرز عجیبی بطور همزمان با حسن نشان زاده وارد هرم مدیریت شرکت هلدینگ خلیج فارس بزرگترین شرکت بورسی کشور میشوند و پس از چند ماه رشید قانعی مدیریت شرکت پترول (بزرگترین شرکت تابعه هلدینگ خلیج فارس) را تصاحب می کند و محمدرضا کریمی به برکت این قرارداد بعنوان مدیرعامل پتروشیمی اروند منصوب می شود. صرفنظر از نوع انتخاب قانعی، چند پرسش مطرح است:

 

الف: تاریخ برخی قراردادها بعد از حضور علی عسکری در هلدینگ خلیج فارس است و رشید قانعی و حسن نشان زاده در این تاریخ ها همزمان، هم در حال انتقال به هلدینگ خلیج فارس بودند و هم در حال تدارک قرارداد چندساله برای آتیه پردازان از منابع هلدینگ خلیج فارس بودند. آیا این تعارض منافع نیست؟

 

ب: نشان زاده در معارفه قانعی گفت من ایشان را از ۵ سال قبل می شناسم و با هم پروژه انجام دادیم. آیا همین جمله برای اثبات موضوعات پیش گفته کافی نیست؟

 

ج: نقش پسر علی عسگری و پسر روستا آزاد در شرکت آتیه پردازان ظهور شریف و شرکت های تابعه آن چیست؟

 

د:باید پرسید آقای علی عسکری! رشید قانعی به عنوان دوست و شریک فرزند شما در هلدینگ خلیج فارس به دنبال چیست؟

 

ه:انتصاب جواد بهرامی به عنوان عضو هیات مدیره تأمین سرمایه خلیج فارس، در حالیکه از نزدیکان فرزند شما و از مدیران شرکتهای شریفی و رشید قانعی بوده گویای چه چیزی است؟!

منتظر پاسخ این هلدینگ اقتصادی می مانیم.

 

ادامه دارد…

 

منبع: کبنانیوز

https://hoorkhabar.ir/706612کپی شد!
548
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.