افزایش حقوق کارکنان قرارداد موقت بر اساس قانون کار

هورنیوز – برخی مخاطبان با ثبت پویشی با عنوان «افزایش حقوق سالیانه قرارداد مدت معین تابع قانون کار» خواستار پیگیری این مسئله و پاسخ مسئولان شدند. آنها در این پویش نوشتند: «نیروهای زحمتکش قرارداد مدت معین خصوصا مدت معین وزارت نفت به رغم عدم استخدام رسمی و تابع قانون کار بودن و داشتن ویژه گیهایی نظیر نخبگی، اما در مواردی چون عیدی پایان سال و نرخ افزایش حقوق سالیانه، مشمول قانون استخدامی می‌شوند در حالی که از دیگر مزایای نیروهای رسمی محروم هستند. در این راستا مجلس و شورای محترم نگهبان این مسیر را اصلاح نموده‌اند اما دولت با عدم تمکین از قانون و بخشنامه مغایر با این مصوبه در ۱۴۰۱٫۰۲٫۱۵، صادر نموده است. لذا از سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی، هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی، تقاضامندیم بخشنامه مذکور مطابق با قانون مجلس، اصلاح شود و افزایش حقوق این دسته از کارکنان همچون سالهای گذشته، مطابق با قوانین وزارت کار، قرارداد فی مابین و مصوبه ۱۶۶۲ وزارت نفت اعمال گردد.»

 

خبرنگار ما برای پیگیری این مسئله با یک مقام آگاه در وزارت نفت تماس گرفت که وی گفت: در وزارت نفت و شرکت‌های زیر مجموعه ۳-۴ نوع قرارداد با کارکنان داریم؛‌ شامل قرارداد پیمانکاری، قرارداد مدت موقت، قرارداد مدت معین و قرارداد رسمی است.

 

او افزود: قرارداد پیمانکاری و مدت موقت و معین با کارکنان براساس قانون تأمین اجتماعی و بیمه اجتماعی و ضوابط قانون کار است و بازنشستگی آنها نیز با صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی و یا صندوق بازنشستگی کشور خواهد بود. بنابراین همه قوانین کارگران سازمان تأمین اجتماعی برای این نوع کارگران اجرا می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در سال جاری حقوق کارکنان رسمی وزارت نفت و شرکت نفت فقط با ۱۰ درصد افزایش طبق مصوبه دولت همراه شد اما افزایش حقوق کارکنان مشمول قرارداد موقت،‌ مدت معین و پیمانکاری شرکت‌های زیرمجموعه نفت براساس مصوبه شورای عالی کار که قبل از سال تصویب شد و شامل همه کارگران کشور بود افزایش پیدا کرد.

 

این مقام آگاه گفت: حقوق و مزایای کارکنان مدت، معین، موقت و پیمانکاری شرکت‌های زیر مجموعه نفت مطابق حوزه کارگری و سایر کارگران مشمول تأمین اجتماعی است. همچنین افزایش حقوق و بیمه‌های درمانی و اجتماعی آنها و مسائل بازنشستگی براساس قانون کار و قانون تأمین اجتماعی است. بنابراین نمی‌توان آنها را مانند سایر کارمندان رسمی در این سازمان‌ها قلمداد کرد.

 

فارس من

https://hoorkhabar.ir/706040کپی شد!
102