مهاجرت سرمایه گذاران و صنعتگران از خوزستان

هورنیوز – علی مهدی پور امروز پنجشنبه در نشست صنعتگران خوزستان با معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز بیان کرد: وضعیت صنعتگران خوزستان در مقایسه وضعیت تهران به عنوان یک استان صنعتی قابل مقایسه نیست.

 

وی گفت: سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی در تهران بسیار بیشتر از خوزستان است و همین موضوع باعث مهاجرت صنعتگران از استان شده است.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: با وجود تمام محدودیت ها تجمع سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی اطراف پایتخت وجود دارد.

 

مهدی پور افزود: صنعتگران در خوزستان واحدهای خود را می فروشند و در تهران سرمایه گذاری می کنند، مهاجرت افراد سرمایه گذار و با مهارت از خوزستان به استان های اطراف پایتخت یک هشدار است.

 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تاکید کرد: باید یک بسته تشویقی برای صنعتگران خوزستان ایجاد شود تا تولید کنندگان در استان ماندگار شوند.

 

وی با بیان اینکه بحث قطعی برق واحدهای تولیدی از سه هفته قبل در استان آغاز شده است اظهار داشت: شهرک های صنعتی استان ۹۰ مگاوات مصرف برق دارند که با توجه به میزان اشتغالزایی و تولید قابل مقایسه با واحدهای بزرگ نیستند.

 

مهدی پور با اشاره به اینکه در حال به روز رسانی واحدهای فعال و غیر فعال در استان هستیم بیان کرد: صنایع کوچک اشتغالزایی بالایی را دارند و و نباید چرخه تولید آن ها برای برق خاموش شود.

 

وی با اشاره به مشکل قطعی برق واحدهای تولیدی در تابستان اظهار داشت: درخواست افزایش سهمیه برق استان را داریم و باید تعطیلی برق این واحد ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ لغو شود تا بیش از این به واحدهای تولیدی فشار وارد نشود.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/705752کپی شد!
55
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.