رهایی جوان محکوم به قصاص اهوازی از چوبه دار

هورنیوز – علیرضا باوی بیان کرد: در مهرماه ۱۳۹۷، دو کارگر جوان که یکی بروجردی و دیگری اهوازی بودند به واسطه شغل خود در خانه استیجاری زندگی می کردند که بر سر اجاره بهاء به جر و بحث می پردازند و پس از مدتی بین آنها درگیری لفظی ایجاد می شود و متاسفانه کارگر اهوازی با ضربه چاقو دوست بروجردی خود را به قتل می رساند.

 

وی افزود: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی پرونده، با تنفیذ حکم قصاص نفس از سوی دیوانعالی کشور، پرونده جهت اجرای حکم قصاص قاتل، به اجرای احکام ارجاع داده می شود.

 

باوی در ادامه اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه و تشکیل کارگروه صلح و سازش پرونده های محکومین به قصاص در خوزستان و پشیمانی قاتل از ارتکاب این جنایت و درخواست وی و خانواده او از شورای حل اختلاف برای جلب رضایت اولیاء دم، پرونده این جوان جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع داده شد.

 

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: دبیر، اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر با همکاری ستاد صبر و همیاران صلح در استان بلافاصله به این موضوع ورود کرده و با استفاده از ظرفیت سادات، خیرین و بزرگان این کارگروه با اعزام به بروجرد و تشکیل چندین جلسه با اولیاء دم، سرانجام خانواده مقتول با اصرار بر اجرای قصاص قاتل، مقدمات اجرای حکم قصاص انجام و قاتل به قرنطینه می رود که در ۲۴ ساعت باقیمانده برای اجرای حکم قصاص، خوشبختانه تلاش این ستاد به ثمر نشست و اولیاء دم با اعلام رضایت و گذشت از قصاص قاتل فرزند خود، حیاتی دوباره به او بخشیدند و این جوان اهوازی که پس از ۵ سال در چندقدمی اجرای حکم قرار گرفته بود از چوبه دار نجات یافت.

 

وی تاکید کرد: تلاش و رویکرد دستگاه قضایی و معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، ایجاد صلح و سازش و گسترش فرهنگ عفو، گذشت و بخشش در کشور و استان است.

https://hoorkhabar.ir/705761کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.