صادرات ۱۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی

هورنیوز – «احمد مهدوی» گفت: این صنعت جدا از صادرات شش میلیارد دلار نیاز صنایع پائین دستی در داخل را نیز تامین می‌کند.

 

وی همچنین اظهارداشت: صنعت پتروشیمی به سبب وجود منابع غنی هیدرو کربوری در کشوربه عنوان یک مزیت بسیار مهم در اقتصاد ایران به شمار می‌رود.

 

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: ظرفیت‌های موجود در صنعت پتروشیمی ایران مزیت و شاخصی اثر بخش برای بهبود رشد اقتصادی کشور است.

 

وی افزود: صنعت پتروشیمی در زمینه ایجاد ارزش افزوده بالا، رشد اقتصادی، افزایش تولید ناخالص داخلی، رونق تولید، خلق ثروت، اشتغال زایی، ارزآوری، جلوگیری از خام فروشی و بسیاری موارد دیگر در کشور بسیار نقش آفرین است.

 

مهدوی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی به نوعی در مقابل خام فروشی نفت قرار دارد، اظهارداشت: اقتصاد ایران در مسیر کاهش وابستگی خود به درآمدهای نفتی حرکت می‌کند و در این راه صنعت پتروشیمی با توجه به تولید محصولات متنوع و با ارزش افزوده بالا نقش موثری دارد.

 

وی ادامه داد: همگان شاهدند با وجود اعمال تحریم‌های سفت و سخت از سوی دشمنان هرساله واحدهای جدید پتروشیمی وارد مدار بهره برداری قرار می‌گیرند و به تبع تولید محصولات پتروشیمی، صادرات، ارز آوری در کشور نیز رو به افزایش است.

 

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران نشست مشترک صادرکنندگان محصولات پتروشیمی با «علی صالح آبادی» رئیس کل بانک مرکزی خوب و سازنده توصیف کرد و گفت: در این جلسه مشکلات، مسائل و چالش‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی در کشور بازگو شد و رئیس کل بانک مرکزی برای رفع مشکلات این صنعت دستورات لازم را صادر کرد.

 

وی افزود: میزخدمت پتروشیمی در بانک مرکزی وجود دارد و باید تقویت شود.

 

مهدوی در ادامه یادآور شد: طبق تصمیم جدید بانک مرکزی صادرکنندگان می‌توانند از این پس ارز حاصل از صادرات را به قیمتی که خریدار وجود دارد به میل خود و بصورت توافقی به صرافی‌ها بفروشند که این قدم بسیار خوبی است.

https://hoorkhabar.ir/705727کپی شد!
48