خط تولید فیلترهای صنعتی نفت عید غدیر افتتاح می شود

هورنیوز – رحیم امیری در گفتگو با خبرنگار هورنیوز در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: در پژوهشکده فناوری تولید جهاد دانشگاهی خوزستان مسیر ما به سمت دانش بنیان شدن بوده است و طی پنج سال گذشته سرمایه گذاری های زیادی انجام شده تا در مسیر اقتصادی و دانش بنیان حرکت کنیم.

 

وی افزود: تا پیش از این تعداد زیادی طرح دانش بنیان و پژوهش های علمی در پژوهشکده فناوری تولید جهاد دانشگاهی خوزستان داشتیم که به نتیجه رسیده اند.

 

قائم مقام پژوهشکده فناوری تولید جهاد دانشگاهی خوزستان تصریح کرد: این طرح های دانش بنیان به دانش تولید انبوه رسیده بودند و برای تجاری سازی و اشتغال زایی نیاز به حمایت داشتند.

 

امیری گفت: پژوهشکده فناوری تولید جهاد دانشگاهی خوزستان سه چالش اساسی دارد که یکی از آن چالش ها چالش ساختاری است، ما یک مجموعه دانش بنیان هستیم و وقتی قصد ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان را داریم با موانع و چالش های قانونی زیادی مواجه می شویم.

 

وی ادامه داد: دومین چالش ما تامین منابع مالی برای تجاری سازی و اقتصادی سازی و تولید انبوه طرح ها است و چالش سوم بحث حمایت است.

 

قائم مقام پژوهشکده فناوری تولید جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: تعدد مجوزهای زیاد برای ایجاد اشتغال و اجرای طرح ها و تجاری سازی آنها است و سخت گیری های زیادی می شود.

 

امیری افزود: برای اجرای برخی طرح ها بابت ضمانت از ما طلب ملک می کنند و برای طرح های دیگر و صادرات آنها باید حتما کارت بازرگانی داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: مهم ترین محصولی که در پژوهشکده فناوری تولید جهاد دانشگاهی خوزستان تاکنون تولید شده مته های حفاری است اما در حال کار کردن روی کنترل پنل های چاهی هستیم.

 

قائم مقام پژوهشکده فناوری تولید جهاد دانشگاهی خوزستان یادآور شد: اخیرا موفق به حل مشکل فیلتر‌های صنعتی شدیم که خط تولید آنها در شهرک صنعتی شماره یک اهواز راه اندازی شده و عید غدیر خم افتتاح می شود.

 

امیری در پایان گفت: در آن خط تولید همه فیلتر‌های صنعتی مورد نیاز در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی ساخته می شود و البته اولویت ساخت فیلتر های پرمصرف است.

https://hoorkhabar.ir/705131کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.