خرمای استعمران خوزستان مستعمره کدام دلال شد؟

هورنیوز – هزاران تن خرما در انبار‌های سازمان تعاون روستایی در حالی جا به جا شده که حقوق بیت‌المال تضعیف و گاه حیف و میل شده و اکنون مردم می‌پرسند خرمای استعمران خوزستان مستعمره کدام دلال است؟ چرا این خرما چندین‌بار بین سازمان، دلال، اتحادیه، نزدیکان و کارخانه‌داران دست به دست شد.

 

مشکلات قانونی و بهداشتی خرما‌های دست به دست شده
علاوه بر بی انضباطی مالی در این بحث در گزارش‌های تحلیلی متواتر درمورد نحوه خرید و فروش خرما و مشکلات قانونی آن سخن گفته شد؛ لیکن ظاهراً قرار است مسائل عمداً یا سهواً به دست فراموشی سپرده شود. بماند که جزئیات نحوه فروش و همچنین خریدار ثانویه اتحادیه مرکزی تعاون روستایی در گزارش تکمیلی بعدی منتشر خواهد شد.

 

در فراموشی نمایندگان استان خوزستان در مجلس
۲۱ هزار تن خرما در انبار‌های استان خوزستان در چند معامله چند ده میلیارد تومانی سود و حاشیه سود و زیرمیزی و در چند نوبت جابه‌جا شده و نوع سموم ضدعفونی و تبعات آن اعلام نگردیده؛ اما متاسفانه نمایندگان مجلس از این موضوع بی‌خبر مانده‌اند، در حالی که مردم در رأی دادن دور بعد از آن‌ها می‌پرسند برای خرمای استان و بیت‌المال چه کردید؟

 

سازمان غذا و دارو چه می‌کند؟
اما سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان متولیان امنیت غذایی کشور و سلامت آن، آیا وظیفه ندارند که به محل بارگیری، حمل و تخلیه چنین خرما‌هایی در استان‌های سمنان، فارس، یزد و خوزستان مراجعه و یک نمونه آزمایشگاهی تهیه تا مصرف‌کنندگان را از سلامت محصول و فرآورده‌های آن مطمئن کنند؟

 

امنیت غذایی در گروی فرمان رهبری
موضوع به جهت عمل به وظیفه قانونی و انسانی و در جهت اطاعت از فرمان رهبری، آگاه سازی جامعه و نیز هوشیار کردن دو مجموعه محترم مورد وثوق جامعه (سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان) با کارنامه انقلابی بیان شده تا گامی باشد در جهت حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و این سازمان رسالت خود را انجام دهد.

 

سازمان غذا و دارو مسئول است
قطعاً مسئولان از انبار کردن خرما، سمپاشی و فروش آن، نوع سموم و نحوه استفاده آن جهت ضدعفونی، اثرات آن، نحوه نگهداری خرما در سردخانه و… آگاه هستند، اما سازمان غذا و دارو باید با صدور بیانیه‌ای نظرات کارشناسی و قطعی خود را در مورد سموم ضدعفونی مصرفی و اثرات آن اعلام کند، وگرنه مسئول مستقیم هرگونه عواقبی است که مصرف این خرما یا محصولات فرآوری شده با آن برای جامعه هدف ایجاد می‌کند.

 

مسئولان پاسخ دهند
طی دو-سه ماه گذشته، ده‌ها بار موضوع سمپاشی و ضدعفونی خرما‌های انبار شده در سازمان تعاون روستایی با سموم احتمالاً شبهه‌ناک خبررسانی شده و همین اطلاع رسانی می‌بایست سازمان را حساس می‌کرد تا بلافاصله به انبار‌ها و مراکزی که خرما به مقصد آن‌ها حمل شده، مراجعه کند و اقدامات لازم را انجام دهد؛ لذا در این مقطع حساس سکوت سازمان غذا و دارو معنایی ندارد؛ زیرا در صورت عدم پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد سوال نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.

 

اخبار سبز کشاورزی

https://hoorkhabar.ir/705157کپی شد!
111