کاهش تولید و صادرات نفت ایران صحت ندارد

هورنیوز – علیرضا دانشی در حاشیه بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: شرکت مناطق نفتخیز جنوب متکفل تامین خوراک پالایشگاه‌های کشور و مبادی صادراتی نفت است؛ با تلاش‌هایی که در شش ماه دوم پارسال صورت گرفت، آمار رسمی گویای این است که افزایش تولید داشته ایم، هرچند که به علت شرایط امنیتی شاید نتوانیم اعداد و ارقام دقیق را بیان کنیم.

 

او می‌گوید: برنامه مفصلی را برای رسیدن به شرایط قبل از تحریم‌ها آماده کردیم و با برداشته شدن آن‌ها، آمادگی کامل را داریم که به شرایط قبل از تحریم‌ها برگردیم. اظهار نظرهای بسیار فراوانی در این حوزه صورت گرفته، اما این که می‌گوییم به شرایط قبل از تحریم بر می‌گردیم، به معنای آن نیست که مشکلی نداریم زیرا کم‌کاری‌های خودساخته فراوانی صورت گرفته است.

 

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب افزود: ما توانستیم تولید را افزایش دهیم و صادرات هم داشته باشیم؛ این موضوع را مراکز علمی و رسمی دنیا نیز تایید کرده اند، اما برخی همچنان شبهه ایجاد می‌کنند. تحریم‌ها هنوز برداشته نشده و در همین شرایط، نفت فروخته می‌شود؛ پس شکی نیست که ممکن است میزان فروش نفت کم و زیاد شود ولی روند رو به افزایش است. در این رابطه آماده برگزاری هرگونه مناظره علمی هم هستیم؛ پارسال فقط نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان از بدهی‌های قبلی که روی میز ما بود، پرداخت شده که نشان می‌دهد برنامه‌ها در حال انجام است.

 

در همین زمینه روز چهارم فروردین امسال نیز وزارت نفت اعلام کرد که وعده رسیدن ظرفیت تولید نفت به پیش از تحریم‌ها که از سوی محسن خجسته مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت در اواخر بهمن مطرح شده بود، محقق شده و ظرفیت تولید نفت ایران به بیش از ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

https://hoorkhabar.ir/704962کپی شد!
88