دستگاه قضایی راه را بر محتکران و سودجویان ببندند/ ارز ترجیحی فسادآور است/ مسئولان به مطالبات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم پاسخ منطقی و دقیق بدهند

هورنیوز – حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز(جمعه ۲۳ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، با تاکید بر ضرورت اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار کرد: این طرح مهم به مثابه یک جراحی اقتصادی است که اگر در سال ۷۹ اجرایی می‌شد کشور با این همه مشکلات مواجه نبود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه همه متخصصان اقتصادی و نخبگان کشور بر حذف ترجیحی اتفاق نظر داشته‌اند افزود: ارز ترجیحی فسادآور و تنها به نفع رانت‌خواران و سودجویان بود و تاثیر چندانی در کاهش کالاهای اساسی نداشت.

 

وی با بیان اینکه این ارز به نوعی به واردات بی رویه و غیرضروری دامن می‌زد و دولت هیچ راهی به غیر از قطع ارز ترجیحی و هدایت آن به نفع مردم نداشت اضافه کرد: این دولت برخاسته از اراده مردم است و قدمی به ضرر مردم و منافع کشور برنخواهد داشت بنابراین وظیفه داریم با این دولت همراهی کنیم.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه به طور قطع دولت یارانه ناشی از گرانی چند قلم کالای اساسی را به حساب مردم واریز خواهد کرد و دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد تصریح کرد: لازم است در این شرایط مردم آستانه تحمل خود را بالا ببرند و مسئولان نیز به مطالبات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنان پاسخ منطقی و دقیق بدهند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما نباید به التهاب در بازار که خواست دشمن است دامن بزنیم ابراز کرد: اگر مردم و دولت با هم همراه و همدل نباشد گذر از این مرحله سخت خواهد بود ولی مردمی که هشت سال دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر گذاشتند و برای تداوم انقلاب مشکلات بسیاری را متحمل شدند، این بار نیز در این راه با دولت همراهی خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد اذعان کرد: در شرایط کنونی برخی سودجویان با سوءاستفاده از گرانی چند قلم کالای اساسی که دولت یارانه آنان را به مردم پرداخت کرده دیگر کالاهای مورد نیاز مردم را که هیچ ارتباطی با قیمت کالاهای اساسی ندارند افزایش داده‌اند و برخی نیز اقدام به احتکار کالاها کردند تا با قیمت بالاتری در بازار عرضه کنند.

 

وی با بیان اینکه لازم است دستگاه‌های نظارتی با این افراد برخورد قاطع داشته باشند و با معرفی آنها به دستگاه قضایی راه را بر محتکران و سودجویان ببندند تاکید کرد: در این شرایط مردم نیز باید با دولت همراهی کنند تا طرح مردمی کردن و توزیع عادلانه یارانه‌ها به ثمر بنشیند، قدرت خرید افزایش یابد و بازار به وضعیت تعادل برسد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وضعیت خشکسالی در کشور و خوزستان عنوان کرد: این خشکسالی موجب کاهش تولیدات کشاورزی و به خصوص گندم شده است و کشور امسال نیازمند واردات میلیون تن گندم است.

 

وی به بحران ناشی از جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و یاد آور شد: این دو کشور ۴۰ درصد غلات جهان را تامین می‌کنند از این رو بسیاری از کشورهای جهان برای تامین کالاهای اساسی با مشکلات بسیاری روبه‌رو شدند و مشکلات پیش آمده طبیعی است.

https://hoorkhabar.ir/704938کپی شد!
44
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.