خام‌اندیشی و حکمرانی بد در صنعت نفت و گاز بدتر از خام فروشی است

هورنیوز – محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به همراه وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس از سالن‌های این نمایشگاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان دستاوردها، تولیدات و پروژه‌های در حال اجرای شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت.

 

وی پس از بازدید نمایشگاه در سالن خلیج فارس با بیان اینکه همواره خام‌فروشی را نقد می کنیم و می‌گوییم هزینه کردن ۷۰ یا ۸۰ درصد آن در هزینه‌های کشور بد است اما باز هم این شیوه را در پیش گرفته‌ایم، افزود: بدتر از خام فروشی، خام اندیشی و بد حکمرانی کردن بر حوزه صنعت نفت، گاز و انرژی در کشور است که در حقیقت باید از ثروت حاصل از نفت صیانت کنیم به جای اینکه از خود نفت خام صیانت کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس وظیفه دارند به اقتصاد مردمی ایمان داشته باشند، اظهار داشت: باید راه فرصت طلبی‌های زشت اقتصاد بیمار کشور را ببندیم و نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای دور زدن تحریم ها، ثبات درآمد و افزایش ارزش افزوده باید جهت‌گیری‌ها را اصلاح کنیم، عنوان کرد: در این راستا لازم است گاز را مبنای صادرات قرار دهیم که با ثبات‌تر بوده و ارزش افزوده آن کمتر از حوزه نفت در فناوری است.

 

قالیباف همچنین با حضور در غرفه شرکت ملی نفت ایران به‌صورت ویدئوکنفرانس با مسئولان و کارگران این شرکت در نقاط مختلف کشور ارتباط زنده برقرار کرد و پس از استماع دستاوردها و کارکردهای شرکت‌های تابعه و دغدغه‌های مطرح شده، با یادآوری نکاتی از اقدام‌های آنها قدردانی کرد.

کارکنان مناطق عملیاتی صنعت نفت که فرصت ارتباط زنده و بی واسطه با رئیس مجلس شورای اسلامی را پیدا کرده بودند، برخی دغدغه های کاری مدنظر خود را در حضور وزیر نفت با رئیس مجلس درمیان گذاشتند.

https://hoorkhabar.ir/704848کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.