نباید اقداماتی صورت بگیرد که مردم به ویژه قشر محروم جامعه ضرر کنند/ دولتمردان، وزرا و استانداران باید بگویند چه کاری در حال انجام دارند/ قیمت کالاهای ضروری باید ثابت نگه داشته شود

هورنیوز – حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز(جمعه ۱۶ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، در خصوص وضعیت گرانی‌های اخیر، خطاب به دولت سیزدهم اظهار کرد: هشت ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد، در این مدت کارهایی انجام شده ولی نباید اقداماتی صورت بگیرد که مردم به ویژه قشر محروم جامعه ضرر کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ما از اول انقلاب به مردم نوید دولت انقلابی را داده‌ایم افزود: مردم از دولت انتظار دارند قبل از هر اقدامی آنها را آگاه کنید، بنا نیست به مردم شوک وارد شود؛ نباید چیزی را گران یا طرحی را اجرا کنید یا مذاکره‌ای صورت گیرد بعد بیایید توضیح دهید و آن را با مردم در میان بگذارید.

 

وی با اشاره به اینکه مردم نامحرم نیستند اضافه کرد: مجموعه دولتمردان، وزرا و استانداران باید بگویند چه کاری در حال انجام دارند تا مردم امیدوار شوند؛ مسئولان دولت سیزدهم باید بیشتر با مردم صحبت کنند و قبل از اقدامی مسائل و مشکلات را از طریق فضای رسانه برای مردم توضیح دهند.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه دولتی‌ها حرفشان این است که ما در طول این سالیان، یارانه را به مبدأ می‌دادیم تصریح کرد: در این سال‌ها برخی از تجار ارز دولتی دریافت کردند و کالا را در بازار، به قیمت آزاد به دست مردم رساندند.

 

وی با اشاره به اینکه برای هر اقدامی باید اول بستر آن فراهم شود ابراز کرد: اگر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برداشته و یارانه مستقیم به مردم داده شود شاید بتوان بخشی از مشکلات را برطرف کرد و اینگونه دیگر دلالان نمی‌توانند از شرایط اقتصاد کشور، سوءاستفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد از دستگاه قضایی و قوه مقننه خواست در میدان عمل بیشتر حضور پیدا کنند و نظارت بیشتری داشته باشند و اذعان کرد: قیمت کالاهای ضروری باید ثابت نگه داشته شود و اگر دولت می‌‎خواهد یارانه بدهد از قبل برای مردم توضیح دهد.

 

وی با اشاره به کاهش غیرقانونی مقدار کالا از جمله کاهش حجم کیسه آرد و روغن تاکید کرد: در سال‌های اخیر در چندین نقطه کشور از هر کیسه آرد حداقل نیم کیلوگرم رسما دزدیده می‌شود و تنها کیسه آرد نیست چرا که از یک بطری روغن هم بخشی از آن خالی شده و از سایر اقلام ضروری مردم نیز به همین روش دزدی می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مردم می‌خواهد ببینند که با فرد خاطی برخورد قاطع صورت گرفته و دست دزدها قطع شده است خاطر نشان کرد: مردم ایران اسلامی را با هیچ ملتی نمی‌توان مقایسه کرد، این مردم لیاقت آن را دارند که با آنها سخن گفته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید با دلالان دانه درشت در صحنه اقتصاد کشور برخورد و نام آنها رسانه‌ای شود عنوان کرد: نباید دولت یک طرف و مردم در طرف دیگر باشند؛ این راه نادرست بوده و به صلاح کشور نیست؛ همچنین مردم باید به فکر هم‌نوع خود باشند و تا آنجا که برایشان مقدور است به یکدیگر کمک کنند.

 

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید فطر یاد آور شد: ماه رمضان، ماه تمرین عبودیت است که امیدواریم در این ماه در مقام بندگی نمره قبولی گرفته باشیم؛ ماه شوال نیز شروع کارزار و مبارزه با نفس است و تلاش می‌کنیم دستاوردهای ماه رمضان حفظ شود.

https://hoorkhabar.ir/704691کپی شد!
57
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.