بازگشایی مرز تجاری شلمچه پس از ۲ روز تعطیلی/ رعایت ۷۴ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی/ کشف ۱۰۶ قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز در استان/ سرانه فضای آموزشی خوزستان به متوسط کشوری می‌رسد

بسته ویژه خبری«هورنیوز» روزانه سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری خوزستان، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که توصیه می کنیم خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی این استان و… انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار این خطه دست خواهند یافت.

 

دختر ایذه‌ای موفق به کسب مدال برنز ۴۰۰ متر قهرمانی کشور شد

ساناز شاهپری در روز نخست مسابقات دو میدانی قهرمانی کشور در بخش دختران موفق به کسب مدال برنز ماده ۴۰۰ متر شد.

 

بازگشایی مرز تجاری شلمچه پس از ۲ روز تعطیلی

سیدهادی ادریس پور رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند اظهار کرد: فعالیت‌های تجاری در مرز شلمچه که به مناسبت عید سعید فطر تعطیل شده بود پس از ۲ روز از سر گرفته شد و در حال حاضر مبادلات تجاری از این گذرگاه مرزی در حال انجام است.

 

درخشش جوان خرمشهری در حوزه کارآفرینی

در مراسم داوری و انتخاب جوانان شایسته کشور در حوزه کسب و کارهای خرد و تاثیرگذار برای معرفی به رویداد بین المللی جوان شایسته ۲۰۲۲ جهان (TOYP) در اتاق بازرگانی تهران، حسام سردارلو از شهر خرمشهر در بین ۱۰ جوان شایسته کشور برگزیده و جهت حضور در این رویداد انتخاب شد. سردارلو تنها نماینده منطقه آزاد اروند در این رویداد بود.

 

رعایت ۷۴ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان

سیدمحمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان بر اساس خوداظهاری، ۷۴ درصد است. اما، پوشش ماسک نسبت به گذشته کمتر شده است.

 

زمان کاری دستگاه‌های اجرایی به دوران پیش از کرونا بازگشت

بنا برمصوبه هیأت دولت درخصوص تعیین ساعت کار دستگاه‌های اجرایی، ساعت کاری ادار‌ات در خوزستان به پیش از کرونا بازگشت، برهمین اساس شروع کار ادارات از ساعت ۷:۳۰ صبح و خاتمه کار ساعت ۱۵:۳۰ می‌باشد. ساعت کاری بانک‌ها توسط شورای سیاست گذاری بانک‌های استان تعیین خواهد شد.

 

کشف ۱۰۶ قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز در خوزستان

سردار سیدمحمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان افزود: در طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیر مجاز، مأموران پلیس با کار اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی ۹۲ نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند. که در این طرح ۱۰۶ قبضه سلاح غیر مجاز، شامل ۳۸ قبضه سلاح جنگی، ۶۸ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و همچنین یک هزار و ۱۱۱ فشنگ کشف شد.

 

تزریق واکسن کرونا در خوزستان مطلوب نیست

سیدمحمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه میزان مراجعه به مراکز بهداشتی خوزستان برای تزریق واکسن کووید-۱۹ کم است و در مقایسه با روز‌های قبل تقریبا رشدی نداشته است، گفت: از مردم انتظار می‌رود برای دریافت واکسن اقدام کنند، زیرا روند ابتلا به کرونا مدیریت شده، اما همچنان این بیماری وجود دارد.

 

مراجعه بیش از ۵۰۰ خوزستانی به مراکز درمانی در پی وقوع گرد و خاک

دکتر حبیب حی‌بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۵۲۰ بیمار دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان در پی وقوع گرد و غبار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. ۴۸۳ بیمار از این تعداد به صورت سرپایی درمان شدند و ۳۷ نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

 

سرانه فضای آموزشی خوزستان به متوسط کشوری می‌رسد

علی قربانی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در سال گذشته حدود یک هزار کلاس درس در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید و امیدواریم تا مهرماه نیز ۷۰۰ کلاس دیگر را افتتاح کنیم. خوشبختانه مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان در سال گذشته رتبه اول کشوری را با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مشارکت به خود اختصاص داد.

 

افزایش روزهای بدون بستری کرونایی در جنوب غرب خوزستان

سید محمد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در شبانه روز گذشته مانند دیروز هیچ بیماری به دلیل کرونا در بیمارستانهای جنوب غرب خوزستان بستری نشد.

 

استفاده آزمایشی از اتوبوس برقی در اهواز

کوروش سبزعلی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: به‌زودی یک دستگاه اتوبوس برقی به صورت آزمایشی به ناوگان اتوبوسرانی این کلان‌شهر، اضافه می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/704669کپی شد!
129
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.