هشدار بارش‌های سیل‌آسا در شمال شرق/ گردوخاک ۲۰ استان کشور را در برمی‌گیرد

هورنیوز – بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی بارش‌ها در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور ادامه دارد و شدت بارش‌های امروز برای شمال شرق است و همچنین نیمه جنوبی کشور غبارآلود پیش‌بینی شده است.

 

فردا پنجشنبه در شمال غرب، البرز مرکزی، برخی مناطق مرکز، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. روز جمعه در شمال غرب، قزوین، تهران، غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌ برخی مناطق استان‌های بوشهر، کرمان و یزد بارش روی می‌دهد.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه آینده بارش در شمال غرب، شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی یزد، شمال خراسان رضوی، غرب کردستان و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

 

یکشنبه آینده در شمال غرب، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعدازظهر امروز افزایش وزش باد روی کشور عراق باعث خیزش گردوخاک و انتقال آن به استان‌های غربی و جنوب غربی کشور می‌شود و طی فردا علاوه بر این مناطق گردوخاک به شمال‌غرب و بخش‌هایی از مرکز نیز گسترش می‌یابد.

 

این وضعیت باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می‌شود. آسمان تهران امروز ابری، گاهی نیمه ابری با وزش باد شدید موقتی و برای شب نیز بارش خفیف باران همراه با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

 

توصیف سامانه: نفوذ گرد و غبار، زمان شروع: صبح چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۴، زمان پایان: بعدازظهر جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۱۶، نوع مخاطره: کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید

 

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۴: ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر، لرستان.

 

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۵: ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان.

 

جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۱۶: ایلام، خوزستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، مرکزی، زنجان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، فارس، بوشهر، لرستان.

 

اثر مخاطره: افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال در تردد و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک.

 

توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت در نگهداری تاسیسأت حساس به گردوخاک و پرهیز از سفرهای غیرضروری.

https://hoorkhabar.ir/704633کپی شد!
25