نیم قرن حمایت از خودروسازان بی نتیجه بود

هورنیوز – ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: علیرغم همه حمایت هایی که از طریق دولت های مختلف و مجموعه نظام انجام گرفته است اما ارزش واقعی خودروی ما هیچ رقابتی نیست و باید یک تجدید نظر اساسی در ارتباط با تولید خودرو شود.

 

وی گفت: یکی از راهها این است که با کشوری دیگر مشارکت داشته باشیم. حتی اگر با چینی ها هم مشارکت کنیم وضع خودرو بهتر از وضعیت کنونی است. دوم اینکه اصراری بر تولید خودروی بی کیفیت و گران نداشته باشیم. به سمت و سویی برویم که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت با سایر کشور ها قابل رقابت باشد، که اگر این تصمیم ما قطعی شد هم در نوع خودرو و هم در کیفیت آن می توانیم جهش خوبی داشته باشیم.

 

تولید خودرو به همین منوال بی حاصل است
رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: اگر اصرار به تولید خودرو به همین روال داشته باشیم قطعاً بی حاصل خواهد بود و باز شاهد این خواهیم بود که در یک تصادف ۵۰ خودرو بصورت زنجیره‌ای به هم میخورد و متاسفانه کیسه هوای هیچکدام از آنها باز نمی شود و باعث مصدومیت و مرگ و میر تعداد زیادی از هموطنان می شویم.

 

وی گفت: ما باید خودمان را یک روز از این بحران نجات دهیم و یک تصمیمی بگیریم بر تولید خودروهای با کیفیت و از نظر قیمت رقابتی باشد که اگر به این تصمیم رسیدیم قطعا موفق خواهیم شد.

https://hoorkhabar.ir/704586کپی شد!
55