صنعت نفت بدون رسانه ها نمی تواند هویت های تاریخی و عظیم خود را به سمع و نظر مردم برساند

هورنیوز – با پیدایش نفت در بیش از یک سده ی گذشته بسیاری از کشورهای جهان از منافع نفت خوزستان بهره مند شدند، اما این استان مظلوم همچنان محروم و فاقد امکانات رفاهی مانده است و یکی از نقش هایی که در این میان مغفول بوده نقش ارتباطی رسانه ها و شرکت مناطق نفتخیز جنوب بخصوص طی دو سال اخیر است که می توانست دستآوردهای این شرکت و خدماتی که ارائه شده را منعکس نمایند تا شاید دیگر شرکت ها و… از این خدمات سرمشق گرفته و خوزستان را بیش از پیش توسعه دهند.

 

در همین زمینه با انتصاب سعید آتشبار به مدیریت روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب، یخ دو ساله ی ارتباط بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده نفت کشور با رسانه ها شکسته شد و ظرف مدت کمتر از یک ماه حضور وی دو جلسه با مسئولین این شرکت و رسانه ها برگزار گردید.

 

در جلسه ی اول رسانه ها به روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب دعوت شدند و در نشستی صمیمی با مدیر جدید روابط عمومی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و در جلسه ی دوم مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب در دعوتی همگانی و فارغ از نگاه گزینشی سابق، میزبان رسانه های خوزستان بود که در این جلسه رسانه ها به ایراد نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص نقش نفت و معضلات موجود طی سالهای گذشته پرداختند.

 

اما آنچه نکته ی اصلی ماجراست تسلط خوب سعید آتشبار در پاسخگویی به موضوعات مطروحه توسط رسانه ها و نیز نقش دوستانه ی او در تعامل با این صنف و قبول داشتن نقش تعیین کننده ی رسانه ها در انعکاس و حل مشکلات موجود در کشور و استان است.

 

وی در بخشی از سخنان خود به نقش مهم و موثر رسانه ها در انعکاس واقعیات موجود در جامعه، نفت و شناساندن نقش نفت در پدیده هایی چون اجرای مسئولیت های اجتماعی و فقر زدایی از چهره ی خوزستان و کشور پرداخت و گفت: امروز دستگاههای دولتی ‌‌موثر در کشور مانند وزارت نفت باید فراخوانی گسترده از تمامی ظرفیت های موجود در استان داشته باشند تا بتوانند هرچه زودتر بر مشکلات انباشته شده در این خطه غلبه کنند.

 

در پایان اینگونه باید عنوان کرد که امروز نقش تعیین کننده ی رسانه ها در جهان بر هیچکس پوشیده نیست و رسانه های فعال خوزستان نیز می توانند چنین نقشی در استان ایفا نمایند. همچنین اگر سایر روابط عمومی ها نیز همانند روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب نقش تعیین کننده ی رسانه ها را قبول داشته باشند و در عمل این باور را به منصه ٔ ظهور برسانند قطعا اکثر مشکلات این استان زرخیز حل و کم رنگ تر خواهد شد.

 

خبرنگار: حسام الدین شیخی

https://hoorkhabar.ir/704541کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.