طرح محدودیت کنترل تردد خودرو در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از سرگرفته می‌شود

هورنیوز – محسن ادیبی امروز شنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته شرایط اضطراری و در راستای اجرای دستورالعمل‌های پدافندغیرعامل، به‌منظور کاهش بار ترافیکی، بهبود فرآیند کنترل تردد و همچنین افزایش ضریب ایمنی خودروها، طرح محدودیت ترافیک صبحگاهی اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: همزمان با اجرایی شدن این طرح، از ساعت هفت تا ۹ صبح، فقط خودروهای دارای مجوز تردد، اجازه ورود به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را خواهند داشت.

 

سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرای موفق این طرح را در گرو همکاری بین بخشی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد و افزود: از این شرکت‌ها خواسته می‌شود، با عوامل اجرایی طرح محدودیت کنترل تردد خودرو در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی همکاری کنند.

 

وی اضافه‌کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده به منظور تسهیل در تردد افراد به منطقه، سرویس‌های آمد و شد در ساعات اجرای طرح و در محل توقفگاه عمومی پیش از پل پتروشیمی مهیا و آماده سرویس‌دهی به افراد شاغل و ذینفعان در منطقه خواهند بود.

 

۳۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر انجام می‌شود که در توسعه اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارد.

 

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود دو هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در بندرامام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، قرار گرفته شده است.

 

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه، به منظور توسعه صنعت و تجارت به ویژه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تامین منافع اقتصادی، اجتماعی و ملی، جذب تکنولوژی‌های جدید و افزایش اشتغال ایجاد شده است.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/704498کپی شد!
33