رکورد ۱۸ ساله تولید در پتروشیمی بوعلی سینا شکسته شد

هورنیوز – امید عازمیان می‌گوید: در سال ۱۴۰۰ و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال، با رفع موانع تولید موفق به ثبت رکورد ۱۱۰ درصد تولید به ظرفیت طراحی شدیم که در تاریخ ۱۸ ساله فعالیت شرکت بی سابقه بوده است.

 

او گفت: در سال ۱۴۰۰ با بی‌اثر کردن تحریم‌ها توسط متخصصین مجتمع رکورد‌های تازه‌ای در تولید محصولات به ثبت رسید که محصولات گازمایع و برش سنگین با افزایش ۹۲ و ۸۴ درصدی بیشترین افزایش تولید نسبت به سال قبل را داشته‌اند.

 

سرپرست مجتمع شرکت بوعلی سینا ادامه داد: همچنین محصول استراتژیک بنزن بار دیگر با ثبت بیشترین میزان تولید، افزایش۱۲۶ درصدی نسبت به برنامه را محقق کرده که نقش موثری را در بازار‌های داخلی، صنایع پائین دستی و تکمیلی و ارز آوری برای کشور ایفا کرده است.

 

این مقام مسئول گفت: در سال ۱۳۹۹ مجموع تولیدات مجتمع یک میلیون و ۴۳۷‌هزار تن بود که با سیاست‌های ترسیم شده از سوی مدیریت و رفع تنگنا‌های تولید در سال ۱۴۰۰ و تحقق عملی شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری، موفق به تولید یک میلیون و ۸۹۰ هزار تن محصول شدیم که این میزان تولید در تاریخ فعالیت شرکت بی‌سابقه بوده که نشان از شکست تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت پتروشیمی دارد.

 

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا (سهامی عام) در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه پتروشیمی قرار دارد و بخشی از سهام آن از سال ۱۳۹۹ در بورس عرضه شده است.

https://hoorkhabar.ir/704515کپی شد!
87
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.