ملت ایران تا نابودی رژیم صهیونسیتی حامی مردم فلسطین است/ واحد حادثه دیده پالایشگاه آبادان وارد مدار تولید شد/ مردم در صحنه‌‌ها از مسوولین پیشگام‌ترند/ عبور از خاموشی در تابستان مشروط به انجام چه اقداماتی است؟

بسته ویژه خبری«هورنیوز» روزانه سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری خوزستان، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که توصیه می کنیم خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی این استان و… انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار این خطه دست خواهند یافت.

 

پیام فرمانده انتظامی استان خوزستان به مناسبت روز جهانی قدس

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان با صدور پیامی فرا رسیدن روز جهانی قدس را گرامی داشت و این روز را روز پاسداشت خون به ناحق ریخته شهدایی دانست که در راه مقاومت ریخته شده‌ است.

 

در روز قدس بار دیگر دفتر ذلت بار شکست های پی در پی غاصبان اسرائیلی مرور می شود و فروغ پیروزی های همیشگی جوانان فلسطینی که با دست خالی در برابر بزرگ ترین غاصبان و ظالمان ایستاده اند، چشم همه مسلمانان را روشن می کند.

 

ضرب و شتم مامور حفاظت فیزیکی بیمارستان شادگان توسط همراهان بیمار

مامور حفاظت فیزیکی شاغل در بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان در حین خدمت و انجام وظیفه، مورد ضرب و شتم همراهان یک بیمار قرار گرفت.

 

نور اله طاهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان اظهار کرد: پیگیری‌های لازم توسط امور حقوقی شبکه بهداشت از طریق تشکیل پرونده قضایی انجام شده و با جدیت و قاطعیت با چنین مواردی برخورد قانونی خواهد شد، چرا که نباید با تکرار چنین حوادثی، به انگیزه و امنیت پرسنل حوزه سلامت در ارایه خدمت به مردم لطمه وارد شود.

 

ملت ایران تا نابودی رژیم صهیونسیتی حامی مردم فلسطین است

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: ملت ایران تا نابودی رژیم صهیونیستی کودک‌کش و آزادی قدس شریف حامی مردم مظلوم فلسطین است.

 

وی افزود: ملت خوزستان همزمان با مردم ایران اسلامی امروز در این راهپیمایی باشکوه با مشت‌های گره کرده بار دیگر انزجار خود را از رژیم صهیونسیتی نشان دادند و بی شک به فرمایش رهبر معظم انقلاب، پایان عمر این رژیم کودک‌کُش نزدیک است.

 

واحد حادثه دیده پالایشگاه آبادان وارد مدار تولید شد

غلامرضا مکوندی رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) پالایشگاه آبادان امروز جمعه ۹ اردیبهشت ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال آتش سوزی صبح روز گذشته(پنج شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری) در برج واحد ۸۰ شرکت پالایش نفت آبادان(اینجا)، با تجهیز گروه های کاری و فعالیت های شبانه روزی بخش های مختلف از جمله تعمیرات، بهره برداری، مهندسی و HSE و دیگر دست اندرکاران مجتمع، واحد مذکور وارد مدار تولید شد.

 

مردم در صحنه‌‌ها از مسوولین پیشگام‌ترند

حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مهم‌ترین دستاورد نامگذاری روز قدس این است که مسوولیت مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از سرزمین قدس از دست دولت‌های خائن و به ظاهر اسلامی خارج و بر دوش جمهوری اسلامی ایران قرار داده شد.

 

وی افزود: بنا به فرمایش حضرت محمد مصطفی(ص) حسن خلق مجوز عبور از پل صراط است. حسن خلق هموارکننده راه زندگی انسان و استحکام بخش روابط صمیمانه انسان است.

 

ادامه بارش باران تا یکشنبه آینده در خوزستان

محمد سبزه زاری  مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تاثیر سامانه بارشی بر روی استان و بالابودن شاخص‌های ناپایداری تا اوایل روز یکشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: این سامانه بارشی سبب رگبار همراه با رعد وبرق در مناطق شمال، شمال شرق، شرق، غرب، مرکز و ارتفاعات می‌شود.

 

خریداری ۴۲۴ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از شروع فصل خرید تاکنون ۴۲۴ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

 

وی گفت: از این میزان ۳۷۵ هزار تن گندم و ۴۹ هزار تن کلزا است که با همکاری ۱۵۲ مرکز خرید در استان خریداری شده است.

 

شکست اسرائیل به باور جهان اسلام تبدیل شده است

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان گفت: شکست آمریکا و رژیم غاصب و کودک کش اسراییل به باور دنیای اسلام تبدیل شده است.

 

خطیب جمعه آبادان با یادآوری اینکه قدس به همه مسلمانان جهان تعلق دارد و تنها به فلسطین مربوط نمی‌شود، گفت: امروز در مساله فلسطین، بحث جهان اسلام و دفاع از حرمت و حیثیت مسلمانان مطرح است.

 

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس بیانگر پیوند آن‌ها با نظام است

صادق خلیلیان استاندار خوزستان اظهار داشت: امروز روزی است که ملت ایران همیشه در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و سایر مستضعفین جهان، برعلیه استکبار جهانی و ظالمین قیام می کنند و در حقیقت روز قدس روزی است که ملت ایران در پیوند با فلسطین حضور خود را نشان می دهند.

 

خلیلیان بیان کرد: وجود  این سرمایه های اجتماعی که نظام دارد، وظیفه مسئولان را برای انجام وظایف شان به بهترین شکل و فراهم کردن هر چه بهتر شرایط رفاه مردم سنگین می کند.

 

هوای غبار آلود در ۱۲ شهر خوزستان

بر این اساس میزان گردوغبار در ساعت ۱۰ امروز در شهرهای آبادان ۳۱۷، اهواز ۶۲۲، امیدیه ۴۴۲، بندرامام ۷۳۰، بهبهان ۲۵۹ و حمیدیه ۷۳۵ میکروگرم بر متر مکعب اعلام شده است.

 

در عین حال میزان ریزگردها در دزفول ۲۳۰، رامشیر ۸۰۸، سوسنگرد ۹۰۴، شادگان ۵۴۷، شوش ۶۴۰ و شوشتر۳۵۶ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است. این در حالیست که حداکثر میزان مجاز گرد و غبار ۱۵۰ میکرو گرم در متر مکعب است.

 

عبور از خاموشی در تابستان مشروط به انجام چه اقداماتی است؟

علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دولت و وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی در تابستان چه باید انجام دهند؟ گفت: دولت و وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی در تابستان باید بهینه‌سازی و نوسازی شبکه‌های برق، توسعه نیروگاه‌هایِ کوچک مقیاس، توسعه و تسهیل بهره از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، حمایت و تسهیل سرمایه‌گذاریِ بخش خصوصی، بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف برق در بخش خانگی، صنعتی، عمومی و روشنایی معابر را به‌عنوان بخشی از اقدامات لازم جهت جلوگیری از خاموشی‌ها محوریت ببخشند.

 

وی یکی از دلایل مهم کمبود برق را فرسوده بودن نیروگاه‌ها و نپیوستن نیروگاه جدید به ظرفیت نیروگاه‌های کشور دانست و افزود: البته بخشی از این موضوع مربوط به تحریم‌ها است و بخشی هم به سهل‌انگاری مسئولان مربوط می‌شود با این حال کمبود توان تولید عملیاتی برق در کشور به خوبی قابل مشاهده است.

 

توزیع کالای اساسی با نرخ مصوب دولتی میان هیئت‌های مذهبی و مساجد کارون

جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: کالای اساسی با نرخ مصوب دولتی میان هیئت های مذهبی و مساجد کارون توزیع شد.

 

وی گفت: در جهت اکرام توزیع ارزاق و مواد غذایی میان هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینه‌های شهرستان کارون، نوع ارزاق در نظر گرفته برنج، مرغ منجمد و شکر بوده است.

https://hoorkhabar.ir/704463کپی شد!
124
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.